Opel dal novej verzii batériovej Frontery názov Extended Range, teda v preklade predĺžený dojazd. A proti tomu by zákazníci nemali nič namietať. Kým doteraz auto ponúkalo so 44-kilowatthodinovým akumulátorom normovaný dojazd 305 kilometrov, odteraz to má by podľa metodiky WLTP s novou väčšou baterkou (s kapacitou 54 kilowatthodín) 408 kilometrov.
Opel dodáva, že nejde len o zväčšenie kapacity o 10 kWh, ale upozorňuje tiež na zníženie priemernej spotreby. Kým doterajšia Frontera Electric jazdila za 18,2 až 18,5 kilowatthodiny na 100 kilometrov, s novou baterkou automobilka namerala 15,8 až 16,5 kilowatthodiny na stovku.
Rýchlosť nabíjania ostáva
Pokiaľ ide o nabíjanie článkov, nič sa nemení. Aj vo verzii Electric Extended Range môžete využiť maximálny nabíjací výkon s jednosmerným prúdom 100 kilowattov, čo je trochu podpriemerná hodnota, ale Opel hovorí, že v ideálnych podmienkach auto nabijete z 20 na 80 percent do pol hodiny.
Slovenské ceny pre vás v tejto chvíli nemáme, ale trochu by sme si mohli pomôcť orientačnými číslami z Nemecka.
Zmestí sa 30 tisíc?
Na tamojšom trhu stojí Frontera Electric s menšou baterkou 28 990 eur. Tak trochu prekvapivo vychádza identicky vo výbave Edition aj u nás, Opel však aktuálne predáva tento model v akcii za 26 990 eur a so značkovým financovaním dokonca za 25 990 eur.
Ak si vyberiete väčší akumulátor, v Nemecku si priplatíte 2200 eur, takže Extended Range máte za 31 190 eur. Ak by platila vyššie spomínaná zľava, mohla by u nás verzia v ER vyjsť na 29 190 eur. Zatiaľ však berte túto cenovku bez záruky.
zdroj: Opel