BMW prezradilo viaceré detaily o pripravovanej šiestej generácii lítium-iónových batérií pre svoje elektromobily. Budú mať nové chemické zloženie a články batérie budú mať valcovitý tvar namiesto dnešného hranolovitého. V tomto ohľade sa tak BMW priblíži viac smerom k Tesle. Nové batérie budú nasadené v autách BMW vyrábaných po roku 2025 označovaných ako “Neue Klasse“ (v preklade nová trieda).

Nepôjdeme nad dojazd tisíc kilometrov, hoci by sme mohli. Nemyslíme si, že taký veľký dojazd by bol potrebný,“ vysvetlil na margo šiestej generácie batérií Thomas Albrecht, ktorý v BMW vedie divíziu Efficient Dynamics.

Elektromobil s dojazdom nad 1000 vraj v Mníchove nehľadajú. Aj keď sa BMW nebude snažiť pokoriť psychologickú hranicu 1 000 kilometrov, šiesta generácia baterií pre elektromobily BMW stále prinesie vylepšenia, ktoré rozhodne nebudú iba kozmetické: dojazd zväčšený o 30 %, rýchlosť nabíjania narastie rovnako zhruba o tretinu, a to vďaka podpore ultra rýchleho nabíjania do 270 kW. Oproti predchodcom budú nové batérie vážiť v priemere o 10-20% menej.

Čo je dôležité pre samotnú automobilku a na konci dňa samozrejme aj pre zákazníkov, keďže to ovplyvňuje finálnu cenu auta – náklady na výrobu jednej batérie by sa mali znížiť o 50 %.

Z pohľadu životného prostredia má BMW tiež pozitívnu správu: množstvo emisií CO2 vygenerovaných počas výroby baterií poklesne o 60 percent oproti dnešným batériám. BMW chce pri nových bateriách klásť dôraz najmä na recykláciu. “Nakoniec sa dokážeme dostať do bodu, pri ktorom väčšina – ak nie všetky – vzácne kovy v našich batériách budú pochádzať z recyklovaných zdrojov,“ povedala Marie-Therese von Srbik, šéfka vývoja batérií v BMW.

Zaujímavosťou je, že na výrobu šiestej generácie batérií bude potreba menej kobaltu, ale viac niklu. Keď sme pri výrobe, BMW plánuje vybudovať šesť závodov na výrobu batérií v Kanade, Číne, Európe, Mexiku i Spojených štátov – nachádzať by sa mali v blízkosti existujúcich výrobných liniek, aby automobilka ušetrila na prepravných nákladoch.

Zdroj: Autocar