Audi ponúkne so zväčšeným akumulátorom len niektoré modely. Väčšia batéria sa jednoducho nedostane do všetkých plug-in hybridných verzií. Zatiaľ sa to týka len väčšej Q5, A6 a A7. Tie dostanú akumulátor s kapacitou 17,9 kWh. Aj keď sa vám to zdá dostatočne, stále však treba rátať s využiteľnou kapacitou akumulátora. Tá je po novom 14,4 kWh.

Takmer 100 km?

Nový akumulátor nahrádza verziu s 14,1 kWh. Zväčšenie kapacity samozrejme znamená zlepšenie dojazdu na elektriku. Takže ako to je? Najúspornejšie auto, ktorým z tejto trojice je A6 50 TFSI e, by malo podľa Audi a normy NEDC prejsť až 91 km. To je takmer nedosiahnuteľné číslo, reálnejšie je 73 km, ktoré namerali podľa novej metodiky WLTP.

K tomu si treba pripočítať v zime nižšie údaje, keďže bude treba aj kúriť (v lete využívanie klimatizácie toľko energie neodčerpáva. Maximálny nabíjací výkon je 7,4 kW, plné nabitie by tak nemalo zabrať viac ako 2,5 hodiny (netreba zabúdať, že systém nedovolí vybiť akumulátor na absolútnu 0).

Aj keď je kapacita akumulátora väčšia, objem batožinového priestoru zostáva vo všetkých 3 modeloch nezmenený. Ak si predstavíme základný model A6 50 TFSI e, ten ponúka celkový systémový výkon 220 kW (299 k) a 450 Nm. Elektrický motor má samostatných 105 kW (143 k). Novinkou je ešte pridanie nového jazdného režimu. Okrem stálych EV (len elektrika), Auto (systém si riadi automaticky distribúciu pohonu) a Hold (udrží kapacitu akumulátora na vychádzajúcej úrovni) Audi pridáva ešte režim Charge.

Podľa názvu je vám jasné, že v ňom auto nabíja akumulátor počas jazdy zo spaľovacieho motora. Asi netreba pripomínať, že je to veľmi nevhodné, keďže pritom bude mať auto vyššiu spotrebu, vyššie emisie a teda všetko to, čomu sme sa chceli s elektrickým pohonom vyhnúť. Okrem základného 50 TFSI e zväčšenie kapacity dostanú v spomínaných modeloch aj verzie 55 TFSI e. Do ponuky sa dostáva aj základný 50 TFSI e model pre A6 Avant, v Nemecku štartuje na 61 790 eur.

Zdroj: Audi