BMW vo svojej oficiálnej tlačovej správe síce hovorí o „rozsiahlom prepracovaní dizajnu“, modernizovaná osmička však zase tak zásadne inak nevyzerá. Vonkajší vzhľad zmenil v prvom rade štandardne dodávaný M paket pre všetky základné motorizácie i karosérie, takže dostanete v základe 19-palcové disky, vonkajšie spätné zrkadlá z modelu M8 a vrchol medzi „obyčajnými osmičkami“, teda M850i má sériovo M brzdy i diferenciál a dvadsiatky kolesá.

Novinkou je možnosť objednať si klasické staré logá BMW Motorsport a bez priplácania dostanete tiež adaptívne LED i takzvaný Iconic Glow, čo sú osvetlené prepracované ľadvinky. Pokiaľ budete mať pocit, že je toho „smogu“ už príliš, auto vám našťastie dovolí toto osvetlenie vypnúť.

Aby sme mali exteriér kompletný, musíme ešte dodať, že BMW rozšírilo ponuku o štyri nové laky s názvom Skyscraper Grey, San Remo Green, M Portimao Blue a Individual Frozen Tanzanite Blue (všetko metalíza) a máte tiež možnosť vybrať si z nových typov 20-palcových diskov.

Pod kapotami bez zmien

Pokiaľ ide o techniku pod kapotou, nič sa nemení. M850i xDrive má 4.4 V8 s výkonom 530 koní, benzínový trojliter v prevedení 840i produkuje 333 koní a je dostupný i s pohonom zadných kolies, podobne ako 840d s motorom 3.0 R6 naladeným na 340 koní. Pokiaľ ide o prevodovku, nič iné ako osemstupňový automat si neobjednáte. Poďme do interiéru.

V kabíne nájdete nový stredový displej s uhlopriečkou zväčšenou z 10,25 na 12,3 palca, sériovo máte k dispozícii čalúnenie z kože Merino a už i šesťvalcové modely sú štandardne vybavené multifunkčnými elektricky ovládanými sedadlami s bedrovou opierkou a hlavovou opierkou integrovanou do operadla, ktoré mala doteraz M850i.

Ako sme pripomenuli už na začiatku, facelift sa týka i BMW M8, ktoré ostáva na trhu výlučne vo variante Competition. Ostrejší model má 4.4 V8 biturbo naladené na 625 koní, 750 newtonmetrov a v spojení s osemstupňovým automatom a systémom xDrive zvláda šprint na stovku (v závislosti na karosárskej verzii) za 3,2 alebo 3,3 sekundy.

Aj dospelé „eMko“ dostalo nové laky karosérie, farieb je však až osem. Do toho máte v sériovej výbave laserové svetlá, dvadsiatky, spomínaný väčší displej a za príplatok lepšie sedačky M Carbon alebo takzvaný exteriérový Shadov Line. Ten zatmaví nielen lemovanie predných svetiel, ale tiež ich vnútorné prvky. Slovenský cenník k dispozícii zatiaľ nemáme, Nemci však hovoria o miernom zdražovaní o 300 eur na každom aute.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 12 obrázkov
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 14 obrázkov
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 8 obrázkov

zdroj: BMW