Vlastne je na mieste otázka, či bude spojenectvo Fordu s Volkswagenom ďalej pokračovať. Americká automobilka totiž podpísala partnerstvo s Renaultom aj v oblasti spolupráce na vývoji ľahkých úžitkových vozidiel, kde už Ford čerpá know-how VW – Transit Connect a Tourneo Connect sú preznačkované modely Caddy a Nemci naopak využívajú hardware Tournea Custom a Transitu Custom pre svoj Transporter a Multivan. Nehovoriac samozrejme o rovnakom DNA pickupov Ranger a Amarok.
Sledovať ďalší vývoj a prípadnú rošádu Fordu s konkurenčnými automobilkami bude nepochybne zaujímavé, aktuálne sa však americká skupina obrátila na Renault kvôli pomoci s vývojom malých elektrických áut.
Nebude to druhá Micra
Renault vďaka tomu poskytne Fordu malú modulárnu platformu AmpR Small, na ktorej je postavený úspešný model 5 E-Tech, o niečo mladšia 4 E-Tech a dostalo ju tiež momentálne pre výrobu pripravované nové Twingo.
Americkej značke otvára táto technika cestu k možnému elektrickému nástupcovi Fiesty a druhému zatiaľ neznámemu menšiemu automobilu. Oficiálnych informácií je (s výnimkou potvrdeného podpisu o spolupráci) zatiaľ málo, v zákulisí sa ale hovorí o tom, že Ford by mohol pre uvedenú platformu vytvoriť vlastnú karosériu, takže nepôjde o preznačkovaný a mierne upravený automobil, ako je tomu v prípade odvodeného Nissanu Micra.
Chceme vlastné naladenie podvozku
„Sme si istí, že dokážeme našu ponuku kompletne odlíšiť,“ nechal sa počuť prezident európskeho Fordu Jim Baumbick a dodal: „Zameriame sa na vývoj dizajnu, ale tiež detaily, ako sú jazdné vlastnosti, riadenie, ovládateľnosť či brzdy, aby sme do áut vniesli jedinečné gény Fordu a podporili tým postavenie našej značky.“
Vďaka tomu, že Renault má na týchto základoch postavený tiež ostrých hatchback Alpine A290 s výkonom 177 a 218 koní, môžeme sa domnievať, že sa Ford prihlási aj o túto techniku a na jej základoch vyvinie Fiestu ST.
Už o dva roky a pár mesiacov
V rámci novej spolupráce jasne ťahá za kratší koniec Ford, pretože nová Fiesta aj druhý menší model bude vyrábať Renaulte v severnom Francúzsku. Americká automobilka však zase ťaží z francúzskej rýchlosti, keďže Renault dokázal v spolupráci s Číňanmi vyvinúť nové Twingo za menej ako dva roky!
Pre Ford to znamená, že prvé nové elektrické auto na základoch Renaultu by mal uviesť na trh už v roku 2028, čo je veľmi podobný časový plán ako v prípade Twinga.
Môžeme čakať aj Fiestu ST? Generálny riaditeľ to naznačuje
„Partnerstvo so skupinou Renault predstavuje pre Ford dôležitý krok a podporuje našu stratégiu budovania efektívneho a pre budúcnosť pripraveného podnikania v Európe,“ oznámil najvyšší šéf amerického koncernu Jim Farley. „Spojíme aktíva Renaultu v oblasti elektrickej mobility s ikonickým dizajnom a jazdnou dynamikou Fordu, aby sme vytvorili vozidlá, ktoré budú zábavné, schopné a svojim duchom charakteristické pre našu značku.“
zdroj a ilustrácia: Auto Express
















































