Kia EV6 má v špičkovej verzii GT pohon oboch náprav zabezpečený dvojicou elektromotorov so systémovým výkonom 585 koní a kombinovaným krútiacim momentom 740 Nm. S touto technikou zrýchli na stovku za 3,5 sekundy a dokáže jazdiť maximálnou rýchlosťou 260 kilometrov za hodinu.

Sesterský Ioniq 5 N dostane podľa všetkého identickú techniku, ale z niektorých náznakov šéfa športovej divízie kórejskej značky, Alberta Biermanna, to vyzerá, že Hyundai by ako nadradená značka mohla prísť so symbolicky zvýšeným výkonom na rovných 600 koní.

Či sa tým nejako zmení i dynamika, momentálne netušíme, vieme ale, čím chce „päťkový“ Ioniq v „eNku“ zaujať.

Okrem klasickej svetlej modrej farby s kontrastnými červenými doplnkami, špecifických diskov a decentných úprav karosérie čakajte napríklad N Drift Optimizer, ktorý s pomocou e-LSD na zadnej náprave a vektorovaním krútiaceho momentu umožní kontrolované drifty. Súčasťou zábavnej stránky nového elektromobilu má byť tiež Virtual Grin Shift (VGS), ktorý má pomocou zvukového generátora imitovať radenie auta s klasickým motorom, aj keď je nutné dodať, že samotná elektronika nenapodobňuje zvuk tradičnej spaľovacej jednotky.

Započúvajte sa do toho sami, ale nám to pripomína mix prvý starých herných simulátorov typu Need for Speed a Star Treku, evidentne sa však generátor v niektorých momentoch (napríklad pri povolení akcelerátora) snaží aspoň napodobniť chovanie spaľovacieho motora tým, že vytvára zvuky podobné strieľaniu do výfuku.

Ioniq 5 N okrem silnejších elektromotorov a vyššie uvedených elektronických hračiek dostane tiež prepracovaný podvozok s tuhšími pružinami i tlmičmi, zníženú svetlú výšku a výkonnejší brzdový systém, čo má z neho urobiť doteraz najschopnejší sériový elektromobil značky Hyundai.

zdroj: Hyundai