Novinka by mala stáť na novej 800-voltovej platforme E-GMP, ktorú koncern Hyundai využíva naprieč rôznymi modelmi i značkami. Akumulátor by mal mať kapacitu 77,4 kWh a keďže Hyundai udáva takmer vždy využiteľnú kapacitu, môžeme očakávať rovnaký parameter aj v prípade modelu Ioniq 6. Táto batéria by mala byť zdieľaná so sesterskou Kiou EV6.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Pohon všetkých kolies s dojazdom 500 km

Dva elektromotory by mali poháňať obe nápravy a systémový výkon auta by mal byť 224 kW, teda 304 koní. S očakávanou skvelou aerodynamikou a tiež o niečo väčším akumulátorom, ako je inštalovaný v modeli Ioniq 5, je dojazd odhadovaný na viac ako 311 míľ, takže by mohol prekročiť hranicu 500 kilometrov. A to je už skutočne slušná hodnota aj na dlhšie cesty.

V predaji by sa mohla objaviť tiež slabšia verzia s kapacitou 58 kWh a len jedným elektromotorom. A kto bude konkurentom? No, Ioniq 6 by mohol zavariť napríklad Tesle Model 3 alebo novému BMW i4. Uvidíme, či sa tak skutočne stane.

Zdroj: AutoExpress