Jaguar mal dlho v ponuke aj V12 motory. To už dnes neplatí. V8 ešte kúpite v športovom kupé F-Type R. Chcete však osemvalcový sedan Jaguar? Zabudnite. Nič také si u nás nekúpite. Do úvahy beriem slovenské cenníky, keďže konfigurátor pre náš trh nie je tak úplne presný. Jaguar totiž ponúka len veľmi všeobecný konfigurátor, o ktorom som už recenziu písal, odkaz je nižšie...

XE

Do úvahy prichádza teda iba šesťvalcový Jaguar sedan. Chcete sa v strednej triede odlíšiť a siahnete po type XE? Nuž, smola. K dispozícii sú len štvorvalcové zážihové a vznetové motory. Žiaden šesťvalec. Týmto Jaguar voči nemeckej prémiovej trojke na prestíži skutočne stráca.

Šesťvalcový Jaguar v strednej triede? Taký si u nás nekúpite.

XF

Ďalším v ponuke je zástupca vyššej strednej triedy, Jaguar XF. V tejto triede si už môžete kúpiť šesťvalcový Jaguar. Ale je tu veľké ale. Zážihový model to nebude. Jediným zástupcom so 6 valcami je vznetový variant TDV6 s 221 kW (300 k). Opäť je to pre Jaguar „handikep“ voči nemeckým konkurentom. Tu Nemci bežne majú aj osemvalcový motor.

Jaguar XF ponúka u nás iba šesťvalcový vznetový motor.

XJ

Posledným „klasickým“ Jaguarom je zástupca luxusnej triedy, teda Jaguar XJ. Je pravda, že súčasná generácia je na trhu bezmála 10 rokov a automobilke sa už kvôli prechodu na WLTP neoplatilo upravovať veľa motorov pod kapotu XJ, a ponuka je skutočne mizivá. K dispozícii je len spomínaný šesťvalcový vznetový motor z modelu XF. Ani zážihový šesťvalec, ani žiaden V8 a na V12 úplne zabudnite. S novou generáciou by mohli ponúknuť aj osemvalcový zážihový 5,0-liter z F-Type.

Zdroj foto: Jaguar

V luxusnej triede máte na výber len jeden šesťvalcový motor od Jaguaru, aj to len vznetový.