Elektromotor váži čosi medzi 4 až 8 kilogramami, s vrcholom výkonu až 60 kW (82 k).
BOSCH zotrvačník

BOSCH zotrvačník

Tento box slúži na úschovu energie, ktorá sa následne cez ovládač riadi a poháňa elektromotor. Ten váži čosi medzi 4 až 8 kg s max. výkonom 60 kW. Štandardne sa jedná o neuveriteľne nadimenzovaný motor. Pre porovnanie, elektromotor Siemens pre elektromobily ponúka 108 kW pri váhe 30 kg. Box pre batérie má maximálnu kapacitu 750 kilo Joulov.

KERS od Ferrari

Tento systém je na rozdiel od Hy-Kers 2010 navrhnutý pre model s motorom uprostred auta. Hy-Kers 2012 by mal využívať nástupca Enza, už avizované Ferrari F70. Koncepcia je navrhnutá s motorom V12 so sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou. Samotný KERS je pre ušetrenie váhy súčasťou prevodovky a veľmi efektívne s ňou spolupracuje. Skladá sa z elektromotora, ktorý je chladený olejom pre zvýšenie účinnosti. Symbióza medzi prevodovkou a kersom funguje tak, že jedna spojka je napojená na elektromotor a pripravená zasiahnuť okamžite. Nad prevodovou skriňou nájdeme ovládač s riadiacou elektronikou, ktorá rozhoduje o všetkých úkonoch.

Kers v nástupcovi Enza

Kers v nástupcovi Enza

Samotné riadenie tohto hybridného pohonu obsahuje dva invertory, DC-DC menič pre elektroniku a sofstikovaný chladiaci ststém. Prvý invertor mení prúd medzi batérkami a elektromotorom v kerse a druhý medzi baterkami a alternátorom v predu. Keďže účinnosť elektromotora je závislá od teploty, chladenie je nevyhnutné.  To iste nebolo pre inžinierov nič jednoduché. Veď na jednom mieste bude vznikať teplo z motora V12, dvoch elektromotorov, prevodovky a troch meničov. Nad umiestnením batérií sa ešte rozhodujú...

Hybrid s V12 znie bláznivo

Hybrid s V12 znie bláznivo

Elektromotor v kers systéme slúži nielen ako zdroj výkonu, ale aj rekuperuje (obnovuje) stratovú energiu. Ferrari počas brzdenia zopne tú spojku, ktorá vedie do elektromotora a následne vytvára elektrickú energiu. Prvý prototyp systému Hy-Kers v sérivo vyrábanom vozidle predstavili na Ženevskom autosalóne v type 599. Tento koncept bol menej účinný, ťažší a určite mal množstvo múch, ktoré by už mali byť vychytané. Je logické, že automobilka si nechala toľko času na vývoj, keďže sa jedná o veľmi komplikovaný systém. Čo sa týka výhod, kers ponúka slušný pomer 1 kW na kg, nižšie umiestnené ťažisko a zníženie emisí.