Kedysi na smiech, dnes rešpekt

Pred rokom 2004 Daciu na západných trhoch poznali ako nespoľahlivé auto, ktoré malo mnoho smiešnych pomenovaní. To už dnes neplatí a aj Nemecko či Taliansko sú pre značku dôležitými trhmi.

Západné trhy sú najdôležitejšie

Aj keď bola prvá generácia Loganu určená pre trhy východnej Európy, po úspechu smeroval aj do ďalších krajín. Značka prekonala za dve dekáty prevratnú zmenu. Dnes je mnohé inak ako kedysi. Aktuálne je totiž najväčším trhom z hľadiska predaných kusov Francúzsko, nasleduje Taliansko a Nemecko. Až na štvrtom mieste je domáce Rumunsko. A v Európe ešte zostaneme. Dacia je tu najpredávanejšou značkou, ak sa budeme rozprávať o súkromných zákazníkoch.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Sandero je najpredávanejšie auto súkromných zákazníkov v Európe

V minulom roku sa na druhom mieste objavil Duster, ten je ešte k tomu aj najpredávanejším SUV pre súkromných zákazníkov. Niet preto divu, že od roku 2004 tu už máme viac ako 8 miliónov vyrobených kusov áut. Najviac si z koláča odkrojilo Sandero (2,78 milióna), nasleduje Duster (2,26 milióna), Logan (1,97 milióna) a Dokker (630 tisíc). Elektrický Spring už siaha na 100 tisíc kusov, aktuálne je predaných viac než 93 tisíc kusov. Jogger na začiatku oslovil cez 80 tisíc záujemcov a aktuálne má za sebou viac ako 100 tisíc predaných kusov. Dacia prosto chce a vie vyrábať masovky. Každý typ ide v desiatkách až stovkách tisíc kusov ročne. To si zaslúži obdiv, aj keď to vôbec nie je prekvapivé. Mnohé Európske, kedysi ľudové značky tento recept cenovo dostupných aút opustili a dnes sa hrajú na prémiovosť a technológie. Dacia to robí presne opačne a tým úspešne ide proti prúdu.

Zdroj: Dacia