Ak by sme mali túto aktualizáciu zobrať v logickom poradí, mali by sme najprv spomenú zmeny v základnej konštrukcii. Lexus pripomína, že v záujme zvýšenia torznej tuhosti karosérie na pár miestach pribudli nové bodové zvary a k tomu UX dostalo pevnejšie oceľové výstuhy zadných dverí.

Vrcholná výbava F Sport bude mať odteraz vylepšené adaptívne tlmiče, ktoré podľa automobilky (spoločne s ďalšími, bližšie nepopísanými detailmi) znížili vysokofrekvenčné vibrácie. A zdokonalené bolo tiež riadenie vďaka novému, tuhšiemu čapu medzi prevodkou a zavesením, čo má podľa tvorcov vodičom priniesť „lepšiu odozvu vo volante“.

Ponuka motorov sa nemení. Stále máte k dispozícii buď atmosférický dvojliter vo verzii UX 200 s výkonom 171 koní v kombinácii s CVT a pohonom predných kolies, alebo potom hybrid UX 250h so systémovým výkonom 184 koní, ktorý vám Lexus ponúkne ako predokolku alebo štvorkolku s obchodným označením AWD.

Čo sa naopak zmenilo, sú bezpečnostné prvky. Podľa Lexusu dostanete vylepšený takzvaný predkolízny systém, po novom asistenta dohliadajúceho na prekážky pri odbočovaní v križovatkách a dynamický radarový tempomat má šoférovi pomôcť s automatickou úpravou rýchlosti podľa polomeru zákrut.

Vynovený Lexus UX dostal okrem iného tiež novú metalízu Sonic Platinum, širší výber dvojfarebných povrchových úprav a v prípade výbavy F Sport a novej F Sport Design máte k dispozícii šesť odtieňov v kombinácii s čiernou strechou.

Spomínaná vrcholná výbava F Sport Design má v štandarde čalúnenie syntetickou kožou, vyhrievané predné sedadlá, dvojzónovú automatickú klimatizáciu s kontrolou kvality vzduchu, parkovaciu kameru, automatické stierače, diódové svetlá s automatickým diaľkovým režimom, chrómované strešné lyžiny, čierne lišty podbehov kolies, na blatníkoch písmená „F“ a spoznáte ju tiež podľa špecifickej mriežky chladiča.

Z modernizovaných modelov zmizol touchpad a namiesto neho dostanete väčšie 8 alebo 12-palcové dotykové obrazovky. Aby sa vám s nimi lepšie pracovalo, dizajnéri ich posunuli o 143 mm bližšie k vodičovi a konštruktéri zároveň prepracovali celý multimediálny systém. Má výkonnejšie procesory, rýchlejšiu odozvu, v prípade väčšej obrazovky automaticky i cloudovú navigáciu a nechýba ani online aktualizácia.

Na palube je tiež vylepšený systém rozpoznávania hlasu, ktorý reaguje na povel „Hey Lexus“ a mal by byť schopný rozpoznať nielen strohé povely, ale tiež bežnú konverzáciu. Inak povedané, mal by zvládnuť spracovať otázky týkajúce sa napríklad cien pohonných hmôt v okolí či iné miestne informácie. Navyše je naprogramovaný tak, aby rozpoznal, či hovorí vodič alebo spolujazdec a nemali by ho vykoľajiť ani rušivé zvuky v pozadí.

Faceliftovaný Lexus UX by sa mal začať predávať v priebehu leta a krátko predtým by sme už mali mať k dispozícii aj upravený cenník.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 20 obrázkov

zdroj: Lexus