Exige S Roadster sa dostane do Európy a Ázie. Amerika kvôli bezpečnostným predpisom ostáva mimo hry.

Exige S Roadster sa dostane do Európy a Ázie. Amerika kvôli bezpečnostným predpisom ostáva mimo hry.

Základom pre najrýchlejší otvorený Lotus sa stal model Exige S. Veľké prívody vzduchu do motora, kapota s otvormi pre chladenie, zadný difúzor a v strede uložené koncovky výfuku vytvárajú atmosféru rýchlosti. Roadster váži len 1100 kg. Pre prípad dažďa ho Lotus vybavil odnímateľnou plátenou strechou vážiacou len 10 kg, ktorá sa montuje ručne. Interiér je vytvorený v minimalistickom športovom duchu.


Prívlastok najrýchlejším otvoreným Lotusom získal Exige S Roadster vďaka vidlicovému preplňovanému šesťvalcu s objemom 3,5 litra. Výsledný výkon sa dostáva na hodnotu 258 kW (350 k) a maximálny krútiaci moment 400 Nm. Po krátkom prepočítaní dostaneme výkonovú hmotnosť 4,26 kg/kW, ktorá je nižšia ako v prípade BMW M5. Silu prenáša na zadné kolesá šesťstupňová manuálna prevodovka. Za príplatok roadster dostane robotizovanú prevodovku s ovládaním pádlami pod volantom.

Krásna modrá farba, plný motor výkonu a otvorená strecha. Lotus pripravil Exige S Roadster jednoducho vynikajúco.
Plátená strecha sa inštaluje ručne. Elektrické ovládanie veľa váži a teda Lotus ho vypustil.

Plátená strecha sa inštaluje ručne. Elektrické ovládanie strechy je ťažké a teda Lotus ho nepoužil.

S týmto arzenálom malá raketa zrýchli na 100 km/h za 4 sekundy. Maximálna rýchlosť 233 km/h neohuruje, ale postačí. Kombinovaná spotreba 3,5 litrovej V6 je vraj 10,1 l/100 km. Vodič by sa za volantom musel so stláčaním plynu poriadne krotiť. Exige S Roadster však nie je určený na šetrnú jazdu. Spotreba v mestskom cykle 14,5 l/100km sa mi zdá viac reálna.


Podvozok disponuje dvomi nastaveniami. Prvý je určený na bežnú jazdu po obyčajných cestách a druhý prispôsobí Lotus na jazdu po okruhu. Britská automobilka pripravila Exige S Roadster pre európsky a ázijský trh. Američania ostávajú bokom. Keďže Lotus na Slovensku svoje zastúpenie nemá, u nás sa predávať nebude. Prvý záujemcovia sa novinky dočkajú ešte v prvej polovici tohto roka. Cena zatiaľ zverejnená nebola.

350 koní a 400 Nm je pre 1100 kg vážiaci roadster poriadna dávka výkonu.

350 koní a 400 Nm je pre 1100 kg vážiaci roadster poriadna dávka výkonu.