Zatiaľ čo iné automobilky držia svoje novinky obvykle v tajnosti, kým nebudú definitívne pripravené pre sériovú výrobu, Toyota s Lexusom idú tak trochu proti prúdu. Japonci totiž dorazili do Goodwoodu hneď s dvojicou vývojových prototypov a síce nechceli prezradiť ich technické detaily, ale miestny štáb prekvapivo pustili do interiéru.
Samozrejme ani v najmenšom nepochybujeme o tom, že išlo o zámer. Ak by Toyota chcela utajiť pripravované novinky dôslednejšie, zamaskovala by aj ich kabíny, v tomto prípade však interiér civilnej verzie zamestnanci zjavne pripravili tak, aby sme si ho mohli prehliadnuť.
Originálny záber má o dosť horšiu kvalitu, úvodnú fotku sme nechali vylepšiť AI.
Iný ako autá z talianskej či nemeckej školy
Fotografie z krátkeho video-vstupu nie sú príliš kvalitné, takže sme nechali úvodný záber trochu vylepšiť umelou inteligenciou, ale ponúkame vám tiež pôvodné obrázky, aby ste si mohli urobiť názor z toho, čo bolo reálne vidieť.
Na fotkách v prvom rade vynikne žiarivo červené kožené čalúnenie, ale pri bližšom skúmaní objavíte karbónové športové sedadlá, krátky volič automatickej prevodovky či dnes už tradičný veľký dotykový displej uprostred palubnej dosky, ktorý v spodnej časti dopĺňajú klasické fyzické tlačidlá.
Nástupca Akia Toyody v akcii?
Za volanty maskovaných prototypov Toyota posadila zaujímavých pilotov. Jedným z nich bol Kazuki Nakadžima, trojnásobný víťaz 24-hodinovky v Le Mans, ktorý priznal, že chystané GT šoféroval prvý krát a sľúbil jeho „skorú premiéru“.
Druhé vozidlo osedlal Daisuke Toyoda, senior viceprezident spoločnosti Woven by Toyota, zameranej na software a mobilné technológie. A ak podľa priezviska hádate, že by to mohol byť príbuzný najvyššieho šéfa koncernu Akia Toyody, tipujete správne. Je to jeho syn.
V8 namiesto V10
Ani jeden z nich sa nepreriekol, v zákulisí akurát priznali, že autá sú vyvíjané viac ako štyri roky, ale sále nie je jasné, akú značku máme pred sebou. V rámci expozície je pri veľkoplošných plagátoch jasne vidieť nápis „koncept Toyota GT“, ale sériové auto by mal byť v skutočnosti Lexus LFR, respektíve auto s iným názvom, ale takmer stopercentne tejto značky.
Pokiaľ ide o techniku, aj podľa zvuku motorov nepochybujeme príliš o tom, že by okruhové i civilné varianty mali byť poháňané osemvalcami. Produkčný stroj by mal mať 4.0 V8 biturbo doplnené elektromotorom a systémovým výkonom okolo 800 koní, takže novinka hravo prekoná ideového predchodcu Lexus LFA 4.8 V10 s výkonom 560 koní.
Toyota, respektíve Lexus chce týmto modelom konkurovať autám, ako je napríklad Mercedes-AMG GT 63 S alebo Aston Martin Vantage, nepochybne sa ale bude chcieť vytiahnuť aj proti rivalom od Porsche, BMW či McLarenu. Otázny je akurát termín svetovej premiéry. Okruhový špeciál by mal byť odhalený v januári 2026. Civilný variant by teoreticky mohol byť predstavený o niečo skôr, aj tak ale budeme musieť byť ešte trpezliví.
zdroj: Toyota, Lexus, Goodwood Festival of Speed