Nenechajte sa zmýliť. To, že Project24 nebude môcť na bežné verejné cesty, ešte neznamená, že to bude sparťansky oholená pretekárska strela. V jej podlahe síce budú zabudované pneumatické zdviháky a karbónový monokok doplní bezpečnostná ochranná klietka vyrobená podľa pravidiel FIA spolu s hasiacimi prístrojmi a špeciálnou nádržou na 120 litrov. Zároveň však Maserati sľubuje klimatizáciu, diódové svetlá, multifunkčný volant s displejom, monitorovanie tlaku v pneumatikách, nastaviteľný stĺpik riadenia a hromadu ďalších vecí, ktoré majiteľovi v rámci exkluzívneho programu uľahčia na okruhoch život.

Je to skrátka dokonalý príklad projektu zameraného na najváženejších zákazníkov, ktorí síce majú prostriedky na nákup podobných strojov, ale namiesto jazdenia po uličkách s drahými butikmi v centrách miest radšej ocenia možnosť priblížiť sa limitom svojho stroja v dokonalo kontrolovaných podmienkach.

Aby mohli vlastníci kriticky oceniť aj svoje schopnosti, na palube za príplatok nájdu kompletný telemetrický systém so záznamom všetkých najdôležitejších charakteristík auta i s kamerami. V ceste za zdokonaľovaním by mohli oceniť nastaviteľné ABS i trakčnú kontrolu, pretekárske sedadlá, šesťbodové bezpečnostné pásy či nastaviteľnú geometriu predných spojlerov i zadného krídla.

Kým karoséria z uhlíkového kompozitu i špecifických panelov vyrobených z prírodných vlákien spevnených plastom bude do posledného panelu unikátna, základy auta budú vychádzať z modelu Maserati MC20. Uprostred auta bude tróniť známy modifikovaný vidlicový šesťvalec Nettuno so zachovaným objemom 3,0 litra. Konštruktéri pri jeho vývoji použili nové turbodúchadlá, mazanie so suchou vaňou a spoločne s ďalšími úpravami zvýšili jeho výkon zo sériových 630 na 740 koní.

Na agregát bude nadväzovať šesťstupňová sekvenčná prevodovka s radením páčkami pod volantom, pretekárska spojka a mechanický samosvorný diferenciál. Dynamika auta sa v tlačovej správe neobjavuje, mohla by však celkom stáť za to... s ohľadom na suchú pohotovostnú hmotnosť len 1250 kg.

O adekvátne spomalenie sa postarajú karbónovo-keramické brzdy Brembo a kované 18-palcové hliníkové disky budú zavesené na dvojitých lichobežníkových ramenách vpredu i vzadu. K tomu vodič dostane „na hranie“ nastaviteľné stabilizátory i špičkové tlmiče a samozrejme slicky, teda hladké okruhové pneumatiky. Termín uvedenia auta na trh a jeho cenu Maserati nezverejnilo, vôbec by nás ale neprekvapilo, ak by tých 62 kusov už dávno malo svojich majiteľov.

zdroj: Maserati