Mercedes-Benz spravil prezentáciu novinky v priebehu 22. až 25. augusta 1978 v testovacom centre v Untertürkheime. Išlo o prvý digitálny ABS systém, nakoľko niekoľko predchodcov už systém malo. Fungovali však len napríklad na jednu nápravu a veľmi neohrabane...

ABS je niekoľko rokov štandardom, v minulosti sa zaň priplácalo aj v luxusnej triede.

ABS predstavili v predchodcovi triedy S, teda v sérii W116. Zaujímavosťou ABS od Mercedesu bolo to, že na rozdiel od súčasných senzorov na každom kolese využíval 3 senzory. Dva na predných kolesách a jeden v diferenciáli.

Príplatkové ABS v tej dobe aj v najluxusnejšej limuzíne stálo 2 217,6 mariek, čo nebolo málo. Avšak už o 2 roky neskôr bolo ABS za príplatok dostupné v každom osobnom Mercedese. O rok neskôr už bolo ABS za príplatok aj v úžitkových Mercedesoch. Od októbra 1992 ponúkal Mercedes-Benz ABS sériovo v každom osobnom automobile.

Vývoj systému však nebol vôbec jednoduchý. Už predtým existoval v leteckej a železničnej doprave, avšak pre automobily to bolo komplikovanejšie z dôvodu signálových súčiastok zaznamenávajúcich pohyb. Tie museli odolávať väčšiemu znečisteniu a museli byť tiež menšie a zároveň menej krehké.

Starší systém v Mercedesoch využíval 3 senzory, jeden bol vzadu umiestnený na diferenciáli.

Na tom všetkom veľký podiel spoločnosť Bosch, ktorá bola druhým hlavným aktérom vo vývoji. Neskôr prišli s novinkami v oblasti protipreklzového systému (ASC) 1985, elektronickej stabilizácie (ESP) 1995, brzdového asistenta (BAS) 1996 alebo adaptívneho tempomatu (1998). Nielen Mercedesu, ale aj spoločnosti Bosch vďačíme za vývoj a rozšírenie týchto systémov.

Zdroj foto: Mercedes-Benz

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov