Hoci viacero nových exotických áut má sedemcifernú cenovku v európskej mene, vo svete veteránov sa často hrá o podstatne väčšie peniaze. Množstvo vzácnych strojov už zmenilo majiteľa za desiatky miliónov eur. V ostatných dňoch sme sa dozvedeli, že v tejto oblasti padol celkový rekord. Svetu to oficiálne oznámil Mercedes-Benz. 

Nemecká automobilka predala model 300 SLR Uhlenhaut Coupé vyrobený v roku 1955. Ide o uzatvorenú verziu pretekárskeho roadsteru, ktorý sa okrem výnimočných schopností zapísal do histórie tragickou nehodou v Le Mans. Jeho kariéra bola preto veľmi krátka. Odvodené kupé sa dokonca v ostrých pretekoch nikdy neobjavilo, keďže krátko po jeho vzniku Mercedes motoršport opustil.

Do súkromnej zbierky za 135 miliónov

Z tohto vozidla vznikli iba dva prototypy, ktoré strávili väčšinu života pod plachtou. Obe boli doteraz vo vlastníctve automobilky. Jeden ale predala súkromnému zberateľovi, ktorý bol ochotný zaň zaplatiť neuveriteľných 135 miliónov eur. Mercedes ho našiel prostredníctvom dražby organizovanej v spolupráci s aukčnou sieňou RM Sotheby's.

Súťažný model nesúci priezvisko svojho hlavného konštruktéra váži iba 998 kilogramov a pod kapotou má radový trojlitrový osemvalec s výkonom 222 kW (302 k), ktorý dopĺňa päťstupňová manuálna prevodovka. Oproti roadsteru malo kupé tuhšiu karosériu a lepšiu aerodynamiku. Jeho maximálna rýchlosť dosahovala 300 km/h, čo bola na danú dobu výnimočná hodnota.

Jeden exemplár špeciálu možno už niekoľko rokov nájsť v múzeu značky. Ten druhý sa stal najdrahším autom histórie, pričom predchádzajúci rekord prekonal zhruba dvojnásobne. Mercedes si zisk z jeho predaja nechce nechať. Namiesto toho ho plánuje využiť na založenie fondu, ktorým podporí študentov environmentálnych oblastí.

Zdroj: Mercedes-Benz