Väčšina z vás si dokáže zrátať jedna a jedna dohromady a vie už o čom asi bude následovný text. Mini sa totiž rozhodlo vyrábať aj najostrejšiu verziu, teda typ Countryman John Cooper Works. Tú bude, rovnako ako v prípade Mini Cooper S JCW pohánať naozaj vydarený motor s označením 1.6 THP, ktorý bude aj v tomto prípade vyladený na 158 kW ( 211 koní ) a až 300 Nm pri overbooste. Kvality Mini Cooper S JCW sme už 2x preverili v redakčnom teste. Prekvapením je výber prevodovky, kde si potenciálny kupca bude môcť vybrať medzi automatom a manuálom. Osobne by som predpokladal, že v Countyman JCW sa budeme musieť uspokojiť len s automatom. Zakomponovanie manuálu do ponuky je, nie len pre mňa veľmi príjemným prekvapením.

 

Čo to znamená v reči čísiel? Countryman JCW vyšprintuje na kilečko s manuálnou prevodovkou za 7,1 s zatiaľ čo pri verzii s automatom sa táto chvíľka predĺži o približne pol sekundy na 7,5 s. Ručička rýchlomera sa zastaví na 205 km/h. Ako to už býva pri modeloch John Cooper Works dobrým pravidlom, zmenou prešiel aj kompletný systém pruženia, kde tlmiče a pružiny z verzie S nahradili ešte tuhšie verzie. Countryman JCW rozhodne nebude komfortné vozenie. Komu by sa ľúbilo pritvrdiť, môže klasicky dodávané 18“ kolesá nahradiť príplatkovými 19“. Zmenou pruženia sa zmení aj svetlá výška, ktorá zníži Countryman na výšku 10 cm.

Verziu JCW na pohlaď od verzie S rozoznáte pásmi, ktoré budú lemovať celé auto, alebo mierne zmeneným bodykitom, ktorý ma nielen vyzerať agresívnejšie ale ma optimalizovať aj obtekanie vzduchu okolo karosérie. Mini Countryman JCW možno, ako každé JCW, považovať za vrchol ponuky. Otázne však je, na ako dlho a či vlastne verzia JCW ostane tou najsilnejšou. Do úvahy totiž spadá aj verzia na počesť Countryman WRC :-) A to znie v tejto zelenej dobe naozaj veľmi dobre.