Ak sa práve smejete, len by sme radi pripomenuli, že tá bielo-červená vec na fotografiách má v takzvanom kvalifikačnom režime 1088 koní a samotná automobilka hovorí, že na okruhu dosahuje Mission R rovnaké časy ako 911 GT3 Cup.

Mission R

Batériová novinka má dĺžku 4326 mm, takže je o niečo kratšia ako súčasné Porsche 718 Cayman. So šírkou až 1990 mm však sériové auto prekonáva a má výšku len 1190 milimetrov. Základom „eRka“ je monokok z kompozitu vystuženého uhlíkovými vláknami, ktorý v hornej časti kabíny prechádza do vnútornej ochrannej klietky integrovanej do priehľadnej strechy.

Porsche tejto konštrukcii hovorí exoskeleton a verí, že by raz mohla byť schválená aj ako náhrada za momentálne povinné oceľové bezpečnostné rámy pre všetky pretekárske automobily plniace predpisy FIA.

Mission R

Ľan a tri elektromotory

Ďalším pozoruhodným detailom sú komponenty vyrobené z plastov vystužených prírodnými vláknami, ktoré Porsche vyvíja pod skratkou NFRP (Natural Fibre Reinforced Plastic). Ak vás to zaujíma, tak ide o ľanové textilné vlákno a automobilka z tohto materiálu vyrobila napríklad nástavec predného spojlera, zadný difúzor, prahy, výplne dverí, zadnú priečku i kostru anatomického sedadla.

O roztočenie zadných kolies sa starajú dva elektromotory s kombinovaným výkonom 653 koní, a pretože Mission R je štvorkolka, mali by sme spomenúť, že predný „single“ elektromotor produkuje 435 koní.

Mission R

Kapacita akumulátorov konceptu je 80 kWh, čo je ekvivalent zhruba tridsať litrov benzínu a podľa Porsche to v najvýkonnejšom, takzvanom kvalifikačnom režime stačí na približne 30 minút ostrej jazdy. Aby tím následne nečakal dlhé hodiny na ďalšie nabitie, dostalo nové Porsche elektrický systém s napätím až 900 voltov, takže akumulátory sa dajú nabíjať výkonom 340 kW. Tento hardware následne dovoľuje nabiť články z 5 na 80 percent kapacity za 15 minút.

S plne odbrzdeným nastavením auto vypáli z miesta (napriek nemalej hmotnosti 1500 kg) na stovku za 2,5 sekundy a pokračuje až k 300 km/h. V pretekárskom móde sa následne výkon zníži na 680 koní a Porsche priznáva, že práve v tomto režime sa už sila pohonných jednotiek nijako neznižuje, napríklad kvôli prehrievaniu akumulátorov.

Mission R

Súčasťou konštrukcie Porsche Mission R sú tiež aktívne ovládané klapky v nasávacích otvoroch a niekoľko ďalších prvkov aktívnej aerodynamiky, ktorá má pri pretekoch pomáhať aj menej skúseným pilotom. A aby mala stajňa ešte lepší prehľad o tom, čo sa deje v aute, k dispozícii je tiež systém monitorovania biometrických údajov vodiča.

A ešte jedna nepotvrdená zákulisná šepkanda: Porsche údajne vyvíja elektrické verzie Boxstera i Caymana, ktoré by mali byť odhalené už v priebehu budúceho roka a doplniť existujúce modely so spaľovacími motormi. A práve Mission R by mal byť tak trochu náznakom, ako bude približne vyzerať ich dizajn.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 21 obrázkov

zdroj: Porsche