Ochrana dospelých

Skoro by sme nemali o čom písať, nebyť najnáročnejšieho testu v metodike Euro NCAP, ktorým je bočný náraz na stĺp. Nie že by Model Y bol pri podobnej nehode vyslovene nebezpečný, ale...

Senzory na hrudníku figuríny vodiča zaznamenali o niečo vyššie než obvykle preťaženie, v každom prípade musíme skonštatovať, že Tesla bola schopná zmestiť sa do limitnej hodnoty, ktorá je ešte považovaná za bezpečnú.

Ostatné nárazové testy? V zásade nestoja za reč. V pár prípadoch mierne zvýšené čísla, ale stále považované za adekvátny výsledok. Model Y si preto odnáša 91 percent bodov.

Ochrana detí

Aj v tomto prípade bude zhodnotenie rýchle a ešte stručnejšie. Za samotné nárazové testy „plná paľba“. Pár bodov Y stratil za nekompatibilitu s niektorými detskými zádržnými systémami, ale konečných 93 percent bodov môžete považovať za vynikajúci výsledok.

Ochrana chodcov

Nedá sa považovať za perfektnú, pri zrážke chodca či cyklistu s Modelom Y sú známe miesta, na ktoré hlavou dopadnúť nechcete.

Platí to samozrejme o predných stĺpikoch, priestore pod prednými svetlami, zadnej hrane kapoty a po stranách čelného okna, dá sa však povedať, že Tesla je v tomto smere lepší priemer. Potvrdzuje to nakoniec aj zisk 86 percent bodov.

Asistenčné systémy

Už prvé Tesly ukázali, že ich kamery, radary a senzory dokážu pri simulovaných riskantných manévroch, respektíve hroziacich nehodách robiť divy a Model Y rozhodne netrhá partiu.

Euro NCAP mu udelilo 92 percent bodov, pričom v detailných záznamoch merania sme nenarazili na jedinú vážnu chybu či zaváhanie, ktoré by stálo za zmienku.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov

zdroj: Euro NCAP