O Prage sme vám už detailne písali, no pre krátku rekapituláciu. Pod kapotou Bohemy pracuje 3,8-litrový twin-turbo V6 z Nissanu GT-R, upravený špecialistami z Litchfieldu na 700 koní a 725 Nm. O prenos výkonu sa stará 6-stupňová sekvenčná prevodovka a smeruje výlučne na zadné kolesá. Celková hmotnosť auta je 982 kg, čo v kombinácii s masívnym prítlakom (až 900 kg pri 250 km/h) vytvára extrémny zážitok za volantom.
Prekonáva legendy a to doslova!
Čas 1:09,8 minúty znamená, že Bohema je na Dunsfolde rýchlejšia ako Koenigsegg Jesko Attack, Ferrari SF90 Stradale, Porsche 911 GT2 RS či LaFerrari. A to všetko na bežných cestných pneumatikách, bez špeciálnych úprav alebo podpory veľkého tímu inžinierov. Ben Collins na aute vykonal len minimálne nastavenia podvozka a priamo z cesty zamieril na trať.
Jazdné vlastnosti, ktoré by závidel aj Verstappen ?
Collins v zaujímavom rozhovore pre CarBuzz priznal, že kľúčom k úspechu je nielen nízka hmotnosť, ale aj špičková aerodynamika a unikátny „nose-heavy balance“, čiže ťažisko posunuté smerom dopredu. Bohema má „nose-heavy“ charakter, ktorý umožňuje extrémne neskoré brzdenie a presné vedenie v zákrutách. „Brzdenie je fenomenálne, môžete spomaliť extrémne neskoro a stále zatáčať. ABS systém je fantastický a auto je vďaka tomu rýchlejšie v každej zákrute,“ chváli Collins.
Kvalita na úrovni najlepších
Praga Bohema nie je len rýchla, ale aj mimoriadne kvalitne postavená. Testovaný prototyp mal najazdených viac ako 54 000 kilometrov a stále pôsobil ako nový. „Monokok na tom aute je taký pevný, aerodynamika taká fantastická a všetko je tak dobre skonštruované, že keby ste pristáli z Marsu, nespoznali by ste, že Praga je začínajúci výrobca, zatiaľ čo pri mnohých iných to je na prvý pohľad jasné...“ dodáva Collins.
Motor z GT-R ako majstrovský ťah
Výbornou voľbou bolo, že Praga siahla po motore z Nissanu GT-R. Ide o praktickú voľbu, ktorá prináša nielen istotu spoľahlivosti, ale aj možnosť, aby sa vývojári mohli naplno venovať dolaďovaniu podvozka, aerodynamiky a ďalších detailov. Pohonná jednotka však nie je len obyčajný motor z GT-R – prešla úpravami, vďaka ktorým ponúka nielen vysoké výkony, ale aj jedinečný zvuk a charakter, ktorý sa od hypercaru očakáva.
Má potenciál byť ešte rýchlejšia?
Podľa bývalého Stiga, by mohla byť Bohema na okruhu ešte rýchlejšia, ak by bola vybavená širšími pneumatikami a vyšším výkonom – podobne ako Aston Martin Valkyrie. Stačilo by nasadiť širšie gumy, aké používa konkurencia, a výsledný čas na kolo by mohol byť ešte lepší. Tento výkon je preto obrovským úspechom pre malú automobilku z Česka, ktorá dokázala držať krok s najväčšími menami v segmente hypercarov.
Praga Bohema tak jasne ukazuje, že v dobe hybridov a elektrifikácie má poctivá technika, nízka hmotnosť a dôraz na jazdné vlastnosti stále čo povedať. Český hypercar sa zaradil medzi najlepšie produkčné autá na svete a potvrdil, že aj východná Európa má automobilovým legendám čo ponúknuť.
zdroj: Carbuzz Pragaglobal Drivetribe Instagram