Smart v poslednom čase predstavoval jedno SUV za druhým, ako keby svoju minulosť úplne hodil za hlavu, najnovšie oficiálne fotografie maskovaného testovacieho prototypu však odhaľujú, že automobilka na svoje korene nezanevrela.

Pôvodný Smart ForTwo bol dlhé roky najmenším osobným automobilom na európskom trhu, ale kvôli vysokej cene zároveň problémovým dieťaťom Mercedesu. Dnes je táto značka rozdelená „fifty-fifty“ medzi Stuttgartom a koncernom Geely a práve čínsky partner by sa mohol teoreticky postarať o dostupnejšie ceny.

Už len na baterky

Problém je samozrejme v tom, že Čína síce dokáže vyrábať autá o niečo lacnejšie ako zvyšok sveta, nový Smart #2 však bude výlučne elektromobil, takže vyslovene ľudové cenovky radšej nečakajte.

Výrobca zatiaľ odmieta prezradiť presné čísla, ale základný model by mohol byť na úrovni posledného elektrického Smartu ForTwo, ktorý sa na slovenskom trhu predával za necelých 23 tisíc eur. Čo je pre novinku trochu problém s ohľadom na fakt, že nové štvormiestne Twingo bude stáť 20 tisíc eur.

Mnohí už ani nedúfali

Dlho to pritom vyzeralo, že žiadny nástupca ForTwo nebude. Smart predstavil už tri veľké elektrické SUV a automobilka ani len nenaznačovala, že by sa chcela vrátiť k výrobe ultra-kompaktných mestských mini. Tento názor však svojho času zmenil európsky šéf spoločného podniku Dirk Adelmann, ktorý naznačil, že Smart opäť pracuje „na dvojmiestom aute s minimálnymi rozmermi za dostupné ceny“.

„Na ForTwo sme nikdy nezabudli, mali sme ho na radare od samého začiatku spoločného podniku,“ nechal sa počuť aktuálne Adelmann pre nemecké médiá.

Nový „Bonsaj-Benz“ bude mať svetovú premiéru koncom roka 2026 a bude postavený na novej platforme ECA (Electric Compact Architecture). Zatiaľ nie je jasné, či pôjde o 800-voltovú architektúru, Smart chce však v každom prípade poslať na trh použiteľnejšie a praktickejšie miniauto.

„Chceme minimálne zdvojnásobiť dojazd,“ sľúbil Adelmann, čo by znamenalo, že Smart číslo 2 by namiesto 160 kilometrov (ešte podľa starej normy NEDC) zvládol aspoň 320, respektíve podľa WLTP okolo 270 kilometrov. Rozmery by mali byť čo najbližšie k originálu, to znamená dĺžka menej ako 2,7 metra a fotografie prototypu naznačujú, že ani silueta sa príliš nezmení.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

zdroj: Smart