Spoločnosť LeasePlan pravidelne uverejňuje štúdiu Car Cost Index, v ktorej hodnotí jednotlivé autá aj podľa výšky TCO, teda celkových nákladov na ich vlastníctvo počas ich držania vo firemných vozových parkoch. A ako ukázalo najnovšie pokračovanie Car Cost Index, stredne veľké elektromobily sa už v oblasti TCO vyrovnali firemným autám so spaľovacími motormi. V niektorých európskych krajinách sú na tom elektromobily dokonca o čosi lepšie. Ako uvádza Car Cost Index, za výrazom „cenovo konkurencieschopné“ treba chápať to, že celkové náklady (TCO) elektromobilov nie sú o viac než 5 % vyššie, než pri autách so spaľovacími motormi.

Ročne 30 000 km

Ešte je dôležité si povedať, ako dlho si sledované autá spoločnosti nechávajú vo firemných autoparkoch. Car Cost Index robí výpočty na obdobie 4 rokov a ročný nájazd 30 000 km. Ako pripomína LeasePlan, konkurencieschopnosť elektromobilov narastá s veľkosťou auta. „Táto správa by mala byť predovšetkým odkazom pre politikov. Elektrické autá sú už cenovo konkurencieschopné v celej Európe, infraštruktúra je však v mnohých kútoch Európy stále žalostná,“ odkazuje generálny riaditeľ LeasePlan, Tex Gunning a zároveň upozorňuje na najväčšiu slabinu elekrickej mobility, ktorou je infraštruktúra. Elektromobilom prihrieva polievočku aj Sandra Roling zo skupiny Climate Group a dopĺňa: “Elektrické autá predstavujú jednu z najväčších príležitostí pre firmy.“

A ako je to na Slovensku? Car Cost Index uvádza, celkové rozpočítane TCO na prémiové auto strednej triedy. Kým za benzínové auto dá firma na Slovensku mesačne priemerne 970 eur, za naftové 967 eur a za plug in hybrid 1003 eur, vlastníctvo elektromobilu stojí firmu mesačne 865 eur.

zdroj: Car Cost Index