Tiguan GTE Active Concept je za normálnych okolností primárne zadokolka. Ale iba kým mu nedôjde šťava v batériách.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov

Hybridný pohon

Štúdia malého, drsne vyzerajúceho SUV je postavená na druhej generácii Tiguanu, ktorá dorazí do Európy už o pár mesiacov na jar 2016. Prvé bude samozrejme Nemecko. Koncept "VW Tiguan hybrid" však nie je zaujímavý iba vzhľadom naznačujúcim, že zvládne aj náročnejší terén, čo podčiarkujú aj pneumatiky. Hlavným tromfom je pohon. Zelený dízel, na ktorý ešte prednedávnom automobilka lákala Američanov, v tomto prípade nahradil benzínový motor 1,4 TSI a dva elektromotory. Prepĺňaný spaľovací motor v tomto prípade ponúka rovnakú dávku výkonu ako v Golfe GTE, teda 110 kW (150 k). Na rozdiel od Golfa mu však v tomto koncepte asistujú dva elektromotory. Jeden na prednej náprave s výkonom 40 kW (54 k) a druhý, výkonnejší, na zadnej náprave ponúkne až 85 kW (115 k). Štúdia má novo vyvinutý systém 4Motion s takzvaným elektrickým kardanovým hriadeľom. To znamená, že zadné kolesá poháňa iba elektromotor. Aj napriek tomu je auto v normálnom jazdnom režime primárne zadokolka. Teda pokiaľ to batérie dovolia a auto ide na čisto elektrický pohon. V prípade preklzu kolies nastupuje aj predný elektromotor a keď dôjde šťava v batériách, príde k slovu aj spaľovací motor. To koniec koncov nebude trvať dlho, keďže v režime "all-wheel" prejde na elektropohon 32 km. S kapacitou batérii 12,4 kWh a objemom nádrže 64 litrov má auto celkový dojazd 933 km.

Interiér sa zaobíde bez otočných ovládačov klimatizácie a tlačidiel. Ich funkciu zastane dotykový displej reagujúci na gestá.

Okrem hybridného pohonu sa však výrobca chcel blysnúť aj technológiou dotykového displeja 9,2 palcovej obrazovky informačného systému. Má vysoko kvalitný sklenený povrch a reaguje na gestá. Práve preto si dizajnéri mohli dovoliť ním nahradiť aj tradičné otočné ovládače a tlačidlá. Hoci s touto myšlienkou prišiel Peugeot v type 308 už pred pár rokmi a stačil mu na to dotykový displej. Pravdou však je, že ten od VW by mohol byť menej náchylný na nevzhľadné otlačky prstov, keďže sa ho netreba skutočne dotknúť.

Tiguan GTE Active Concept poháňa benzínový motor 1,4 TSI a dva elektromotory

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov

Zdroj: tlačová správa