Jednu z najkrajších Škodoviek všetkých čias svojho času ukradli. Stalo sa to na opačnom konci sveta po autosalóne v Indii. 

Škoda Tudor koncept je auto, po akom mnohí v novodobej histórii značky túžili. Po skočení výroby modelov Garde a Rapid ešte v 80. rokoch bol pre mnohých najvyšší čas. Práve totiž dospievali tí, ktorých otcovia ako chlapcov v socialistických kupákoch vozili. A synovia chcú často to, alebo lepšie, ako mali otcovia. 

Dizajnéri Škody si urobili malé cvičenie. Podobné, ako robia mladí študenti dnes. Nejde o koncept v pravom slova zmysle. Na báze typu Škoda Superb I. generácie postavili jedinečné 2-dverové, 4-miestne kupé. Technicky stavali na vtedajšom top modeli. Teda na verzii s 2,8 l V6 motorom s max. výkonom 142 kW (193 k). Samozrejme, práce na ňom bolo ohromne veľa. Kupé má kratší rázvor, zásadne zmenenú líniu karosérie a mnoho ručne urobených prvkov.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Je zrejmé, že necelých 5 metrov dlhé kupé nikdy nebolo pre sériovú výrobu určené. Vtedajší šéf Škody Vratislav Kulhánek totiž zažil moment, ktorý o osude auta jasne rozhodol a definitívne zabil akékoľvek možnosti jeho prípadnej výroby, v ktorú možno niektorí v Mladej Boleslavi verili. Deň pred otvorením autosalónu Ženeva 2002 bolo treba stánok oficiálne prevziať. Kulhánek zavolal Ferdinandia Piecha, vtedajšieho šéfa koncernu VW AG, do stánku Škody a ukázal mu zahalené a dovtedy utajené červené kupé. Jeho reakcia a odpoveď boli jasné: "Príliš krásne pre Škodu!" A táto veta auto a nádeje na výrobu definitívne pochovala.

Po výstave vo Švajčiarsku teda Škoda Tudor šla do múzea značky. No po nejakom čase sa rozhodli, že ho vystavia ešte raz. Na opačnom konci sveta v Indii, kde si Škoda začínala budovať meno a trh. Škodováci oficiálne povedia, že po výstave sa auto stratilo za pomerne dramatických okolností. To v preklade znamená - bolo ukradnuté. Následne ju vcelku intenzívne v Indii hľadali. O niekoľko mesiacov neskôr ju našli pri akejsi vlakovej stanici. Páchateľ je neznámy. Evidentne nebol jeden. Tento príbeh svojím spôsobom dáva autu poctu, pretože toto sa nestáva ani oveľa drahším a jedinečnejším konceptom.

zdroj: autoforum.cz