Je to celkom nečakané prekvapenie. Ani nie preto, že podobný automobil vôbec vznikol. Honda sa skrátka snaží zaujať.

Minimálne zvláštne však je, že koncept odhalilo čínsko-japonské konzorcium GAC Honda jednak na základe v podstate výbehového modelu a zároveň zaráža, že novinka má podľa všetkého len benzínový motor s manuálnou prevodovkou, teda nie hybridnú techniku ani elektromotory, ako je v Číne momentálne zvykom.

Ako Del Sol

Koncept evidentne vychádza z aktuálnej generácie Hondy Civic, ktorá je s istými úpravami predávaná na čínskom trhu ako Integra a mierne mätúce je aj druhé meno vozidla. Autori ho nazvali Hatchback, aj keď máme zjavne pred sebou targu, ktorá pripomína vyššie uvedenú Hondu CR-X Del Sol z 90. rokov.

Z toho mála záberov a informácií, ktoré máme momentálne k dispozícii, je auto prirovnávané k Mazde MX-5 RF s pevnou skladacou strechou. Aj keď má náznak veľkého veka batožinového priestoru, novinári na autosalóne tvrdia, že to zblízka vyzerá ako fixná konštrukcia. V každom prípade v ich komentároch sa objavujú tvrdenia, že aj na čínske pomery ide o veľmi unikátne auto.

Turbo, bez elektrifikácie

Nechýbajú ani zadné sedadlá, v tomto prípade však ide skôr o konfiguráciu 2+2 s núdzovými dvomi miestami než plnohodnotné štvorsedadlové vozidlo.

Pokiaľ ide o techniku, tá je v zásade jasná. V zadnej časti je vidieť označenie 240 Turbo, čo sú insígnie čínskej Integry s 1,5-litrovým preplňovaným motorom naladeným na 182 koní pri 6000 otáčkach za minútu a maximálnym krútiacim momentom 240 newtonmetrov od 1700 do 4500 ot./min. Áno, aj takáto technika je v Číne stále dostupná, dokonca so šesťstupňovým manuálom a v štandardnej karosérii za smiešnych (v prepočte) 15 900 eur.

Čo tým chce Honda povedať?

GAC Honda oficiálne informácie k tomuto konceptu nezverejnila, je preto možné, že má slúžiť len na upútanie pozornosti. Asi najväčšou prekážkou toho, aby sa Integra Hatchback skutočne dostala do výroby, je samotný čínsky trh. Dvojdverové kupé či kabriolety ostávajú v tejto krajine na okraji záujmu, čo – obávame sa – aktuálne platí aj pre Európu.

zdroj: GAC Honda, X