Ak vám tento koncept urobil radosť, pretože patríte k tej hŕstke zhruba 4000 majiteľov pôvodnej Felície Fun (4216 presne, ak chcete) a novinku by ste radi zaparkovali vedľa nej, musíme vás sklamať.
Nejde o projekt, ktorý by realizoval prípravu takého vozidla, ale „len“ ďalší automobil mladoboleslavského seriálu s názvom „Ikony v novom kabáte“.
Autor chystanej elektrickej Octavie
Ak ste ho nezaregistrovali, tak práve vás by mohlo zaujímať, že Škoda necháva svojich dizajnérov inšpirovať sa minulosťou a tí postupne navrhujú novodobé interpretácie starých v mnohých prípadoch slávnych či úspešných modelov.
O novú Feliciu Fun sa postaral Francúz Julien Petitseigneur, člen tímu vývojového oddelenia z Česany zodpovedný za interiéry, ktorý pracoval aj na pripravovanom novom koncepte elektrickej Octavie Combi s názvom Vision O.
„Pôvodné auto bolo vážne zábavné, nebralo sa príliš vážne a bolo neobvyklé nielen na pomery Škody,“ hovorí Julien Petitseigneur a dodáva, že pre zábavný projekt to bola v jeho prípade jasná voľba. „Ponoril som sa do toho tak hlboko, že by som si snáď pôvodný model aj kúpil.“
Napriek istej neformálnosti francúzsky dizajnér hovorí, že k návrhu pristupoval realisticky, nesnažil sa hnať bláznivú stránku do extrému. Aj preto sa nezaoberal návrhom posuvnej priečky, ktorú mala originálna Felicia Fun, spolu so sklopnými sedadlami. Vedel, že koncept nejde do výroby, preto sa sústredil hlavne o zachytenie charakteru plážového auta.
Základ v SUV Vision 7S
Jeho návrh je inšpirovaný súčasným štylistickým smerom Modern Solid a výrazne vychádza z tri roky starého konceptu elektrického SUV Vision 7S. Nechýbajú preto svetlá v tvare písmena T, maska Tech-Deck Face a aby sa návrh nebral tak vážne, prihodil k nemu pár ružových kontrastných detailov.
Na dobu vzniku starej Felicie Fun odkazuje hlavne interiér. Na palubnej doske síce nájdete obrovský digitálny displej, ale využíva retro-grafiku z počítačových hier z 90. rokov. Navyše podľa Julienových predstáv nejde o LCD či panely OLED ale moderná verzia starých CRT monitorov.
Návrhár priznáva, že pri tvorbe projektu využil prácu umelej inteligencie, ktorá mu vďaka vhodne zvoleným promptom a ich ladeniu pomohla so základnými návrhmi, aby zachytil pôvodnú atmosféru. Keď bol s výsledkom AI spokojný, pustil sa do úpravy detailov. Len pre zaujímavosť, vedeli by ste si taký automobil predstaviť reálne na cestách?
zdroj: Škoda