Toyota pred pár dňami usporiadala konferenciu, na ktorej predstavila hneď niekoľko zaujímavých noviniek. Chceme tým povedať, že správami o vodíkovom ostrom hatchbacku GR Yaris H2 a novej Corolle Cross naše spravodajstvo o japonskej automobilovej jednotke zďaleka nekončí... tak aby ste náhodou nepovedali, že sme vás nevarovali.

Kompletne nová Toyota mieri do jedného z najpredávanejších segmentov na svete a Cross zároveň rozširuje paletu karosárskych verzií modelového radu Corolla. Auto je samozrejme postavené na modulárnej platforme TNGA, presnejšie povedané na verzii s označením GA-C.

Corolla Cross je dlhá 4460 mm, široká 1825 mm, vysoká 1620 mm a dostala rázvor 2640 mm. Ešte raz pripomíname, že vyplňuje medzeru medzi modelmi Toyota C-HR a RAV4 a interiér je (ako inak) päťmiestny.

2.0 DOHC a jeden či dva elektromotory

Toyota pripomína, že jej novinka bude poháňaná novým hybridným systémom piatej generácie a asi by sme k tomu mali ešte dodať, že inú alternatívu na starom kontinente ani nečakajte. Srdcom konkurenta napríklad pre Nissan Qashqai je atmosférický benzínový štvorvalec DOHC s objemom 2,0 litra (171 koní a 202 Nm), ktorý je spriahnutý s elektromotorom (113 koní a 206 Nm).

Systémový výkon oboch pohonných jednotiek je 197 koní, ktorý v kombinácii s pohonom predných kolies zaručuje akceleráciu z miesta na 100 km/h za 8,1 sekundy. Toyota inú motorizáciu v EÚ síce predávať nebude, ale ponúkne vám aspoň štvorkolku s obchodným označením AWD-i.

Tá má výkon dvojlitra znížený na 152 koní (+ 190 Nm), ale dostane navyše automaticky pripojiteľný zadný elektromotor s výkonom 30,6 kW (42 koní) a krútiacim momentom 84 Nm. Systémový výkon ostáva a nemení sa ani zrýchlenie na stovku.

O zásobovanie elektrickou energiou jedného alebo oboch elektromotorov sa bude starať balíček lítium-iónových akumulátorov, akurát Toyota neprezradila jeho kapacitu. Oznámila len, že „je výkonnejší a o 40 percent ľahší než doteraz“ a vieme tiež, že je zložený zo 180 článkov.

Viac konkrétnych detailov o dynamike alebo spotrebe sa automobilke do tlačovej správy nezmestilo, na to ale stále dosť času. Prvé dodávky áut zákazníkom sú naplánované až na jeseň budúceho roka.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 23 obrázkov

zdroj: Toyota