Áno, práve rozmery prvej generácie X2 boli údajne tŕňom v oku mnohých majiteľov. Je jasné, že X2, X4 či X6 majú o niečo menší interiér ako autá, z ktorých vychádzajú, teda X1, X3 a X5. V prípade väčšich modelov sa to ešte dalo akceptovať, ale kompaktný crossover X2 si svoju vyššiu cenu v porovnaní s BMW X1 už evidentne nedokázal obhájiť.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Prvá X2 mala dĺžku 4360 mm, jej nástupca by mal narásť na približne 4,5 metra. Ako bude auto vyzerať, naznačuje úvodná počítačová ilustrácia.

Novinka bude pochopiteľne opäť vychádzať z BMW X1, konkrétne z nedávno predstavenej tretej generácie U11, ktorá má rázvor 2692 mm a dĺžku 4500 mm. Pod prednou kapotou sa objavia mild-hybridy, plug-in hybridy a pribudne aj plne elektrický model s označením iX2. Pôjde o blízkeho príbuzného chystaného crossoveru Mini Countryman, ktorý medzigeneračne tiež vyrástol a bude sa vyrábať v nemeckom Lipsku.

Diesel aj elektrika

Rovnako ako X1, aj X2 ešte dostane diesel, konkrétne dvojliter s výkonom 150 a 197 koní. Batériová iX2 ponúkne vďaka dvom elektromotorom 313 koní, 494 Nm, využiteľnú kapacitu 64,7 kWh a dojad na úrovni 410 až 440 km.

Zdroj: bmwblog, carbuzz