Takže v čom je nové 911 Turbo lepšie než predchodcovia? Srdcom tohto superšportu je dvakrát prepĺňaný 3,8-litrový motor v koncepcii boxer, takže plochý šesť valec. Výkon je 387 kW (520 k), respektíve 417 kW (560 k) u Turba S. V porovnaní s predošlou generáciou je to nárast 20, resp. 30 koní. Výkon je prenášaný cez automatickú sedem stupňovú prevodovku PDK s dvojitou spojkou. O manuáli sa výrobca zatiaľ nezmienil. Turbo pre dosiahnutie čo najlepšej spotreby a emisií dostalo do vienka Štart-Stop systém, možno i vďaka nemu si bude pýtať podľa výrobcu 9,8 l/100 km. 

Dynamika je presne taká, akú by ste od auta kvalít 911 Turbo očakávali. Akceleráciu na stovku zvláda za 3,2 sekúnd, ak je to ale príliš pomalé, balíček Sport Chrono vie rozbehnúť Turbo na kilečko už za 2,9 sekúnd. Topspeed je 318 km/h. Porsche o Turbe tvrdí, že Severnú slučku Nurburgringu dokáže zajazdiť pod 7:30. Nič konkrétnejšie zatiaľ nevieme, zaradilo by sa tak ale do veľmi dobrej spoločnosti...

Kľúčom k slušným výkonom je vylepšený systém pohonu všetkých kolies, kde Porsche prepracovalo diferenciál ovládaný počítačom. Okrem toho, zadná náprava je riaditeľná. Kolesá s priemerom 21 palcov ale nie sú natáčané konvenčným spôsobom, teda riadiacou tyčou, ale dvomi od seba oddelenými elektro-mechanickými ovládačmi, ktoré vedia natočiť kolesá až o 2,8 stupňa. Uhol natočenia je nastavovaný v závislosti od rýchlosti jazdy. Pri pomalej jazde, do 50 km/h, sú zadné kolesá natáčané na maximum, takže Turbo je veľmi agilné v zákrutách. Natočenie zadných kolies dokáže vytvoriť rozdiel v ovládaní auta, ako keby bol rázvor náprav kratší o 25 centimetrov. Pri rýchlostiach nad 80 km/h systém natáča zadné kolesá paralelne s prednými. Toto zasa virtuálne dokáže predĺžiť rázvor kolies o 49 centimetrov, čo zlepšuje stabilitu auta vo vyšších rýchlostiach.

Pri superautách je dnes v móde mať aktívnu aerodynamiku, preto ani Porsche nemôže v tejto oblasti zaostávať. Predný spojler má tri režimy a zadné krídlo je výsuvné s tromi stupňami nastavenia. Takže ak majiteľ bude chcieť zajazdiť na okruhu slušný čas, musí použiť mód s najvyšším vysunutím krídla pre maximálny prítlačný efekt. 

Interiér svojou kvalitou v ničom nezaostáva za výkonmi auta. Kvalitu spracovania hádam netreba príliš rozoberať, vypichnúť do pozornosti môžeme napríklad nastavenie sedadiel osemnástimi spôsobmi, alebo audio sústavu Bose či Burmester. Z bezpečnostných funkcií spomeňme to, že 911 Turbo dokáže čítať značky popri ceste. Na záver ešte jedna nie príliš nadchýňajúca správa - už i tu totiž nájdeme umelý zvuk motora, ktorý k posádke ide cez reproduktory... To je škoda.