Vo všeobecnosti platí, že model s názvom Vantage S nie je v ponuke britskej značky úplnou novinkou. Aston Martin takto označené autá s motormi V8 a V12 uviedol na trh v rokoch 2011 a 2013. Aktuálne (presnejšie povedané koncom apríla) do rodiny „eSiek“ pribudlo SUV DBX S a tento týždeň tiež Vantage S modelového roka 2026.

Jeho základom je vylepšená verzia motora 4.0 V8 biturbo, ktorá má výkon zvýšený zo 665 na 680 koní pri 6000 otáčkach za minútu. Maximálny krútiaci moment sa nezmenil, stále kulminuje hodnotou 800 newtonmetrov, konštruktéri však rozšírili využiteľné pásmo, takže ho máte pod pravým pedálom od 3000 do 6000 ot./min.

Vylepšené komplexne

Auto využíva novú mapu ovládania škrtiacej klapky, ktorá podľa výrobcu zlepšuje odozvu na plyn, zdokonaľuje zapojenie vodiča do šoférovania a ďalej posúva zážitky z jazdy. Vďaka celkovo vypiplanej kalibrácii pohonu sa podarilo vývojovému oddeleniu skrátiť čas akcelerácie v porovnaní so štandardným Vantage z 3,5 na 3,4 sekundy. Naopak maximálka ostáva nezmenená – 325 kilometrov za hodinu.

Ak by Aston Martin v tomto bode skončil, zákazníci by sa pravdepodobne neurazili, lenže Vantage S nie je len o vyššom výkone. Kupé má inak naladené adaptívne tlmiče Bilstein DTX (hardwarovo i softwarovo) a nepatrne mäkšie zadné pružiny kompenzujúce kompresiu a odskok spomínaných tlmičov. Konštruktéri navyše o 10 percent znížili tuhosť uloženia prevodovky, ale zadný pomocný rám naopak po novom namontovali ku karosérii napevno, bez silentblokov.

Geometria prispôsobená novému hardwaru

Po týchto úpravách prišla na rad zmena geometrie, takže auto má nové odklony kolies, zbiehavosť i záklony nastavené tak, aby sa zlepšila priľnavosť kolies prednej nápravy, zostrila odozva a celkovo dosiahla dynamická rovnováha.

Vizuálne zmeny na aute príliš nekričia, ale pár dôležitých modifikácií sa objavilo aj na karosérii. V prvom rade sú tu nové odvetrávacie otvory (čierne alebo karbónové) na kapote, ktoré pomáhajú s chladením motora. Na predných blatníkoch nájdete štylizované písmeno „S“ a na 21-palcových diskoch sa objavili kontrastné červené detaily.

Na veku batožinového priestoru pribudol karbónový spojler, ktorú tu nie je len pre parádu. Vytvára prítlak 44 kg pre zadnú nápravu, zatiaľ čo úpravy okolo prednej nápravy pridávajú ďalších 67 kg.

Interiér je vyzdobený unikátnym alcantarovým čalúnením a kožou s vyšívanými logami „S“, nechýbajú karbónové ozdobné panely a za príplatok môžete mať paket, ktorý v kabíne pridá červenú alebo striebornú povrchovú úpravu niektorých povrchov. Ceny Vantage S momentálne nepoznáme, ale Aston Martin ho predstaví už tento týždeň v rámci svetovej verejnej premiéry na Festivale rýchlosti v britskom Goodwoode.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 14 obrázkov

zdroj: Aston Martin