Pred pár dňami sme sa bavili na tom, že nová trojvalcová Toyota GR Corolla má počet výfukových koncoviek v zadnom nárazníku zladený s počtom valcov a už tu máme ďalšie auto, o ktorom môžeme povedať to isté. Áno, Mercedes-AMG SL 43 je štvorvalec a od osemvalcových súrodencov SL 55 a SL 63 ho rozoznáte tak, že jeho koncovky nie sú hranaté ale kruhové. Teda okrem toho, že trochu inak vyzerá aj predný nárazník.

Pod jeho kapotou sa usadil preplňovaný dvojliter M139 z tried A, CLA a GLA 45 AMG, rozdiel je však v dvoch dôležitých konštrukčných detailoch. V tomto prípade je pohonná jednotka samozrejme uložená pozdĺžne a navyše dostala turbo, ktoré je kvôli rýchlejším reakciám na plyn poháňané výfukovými plynmi i elektricky.

Až 170 tisíc otáčok za minútu

V nízkych otáčkach spaľovacej jednotky alebo po ubratí plynu je turbo poháňané 48-voltovou palubnou sieťou, je schopné točiť až 170 000 ot./min. a samozrejme konštruktérom sa vďaka tomu podarilo úplne eliminovať turbodieru, keďže táto technika dokáže v nasávaní permanentne udržať potrebný plniaci tlak.

Pokiaľ vám veľmi nezáleží na zvukovom prejave, za výkony a dynamiku sa za volantom tohto auta určite hanbiť nemusíte. Malý štvorvalec má 280 kW, teda 381 koní pri 6750 otáčkach za minútu a produkuje najvyšší krútiaci moment 480 newtonmetrov v rozmedzí od 3250 do 5000 ot./min. K tomu si môžete na krátku chvíľu pripočítať 10 kW (14 koní), ktoré systému dodá remeňom prepojený štartér-generátor.

Pri pomerne vysokej pohotovostnej hmotnosti 1810 kg je roadster schopný v kombinácii s deväťstupňovou automatickou prevodovkou AMG Speedshift MCT 9G zrýchliť z 0 na 100 km/h za 4,9 sekundy a jeho elektronický obmedzovač zasiahne až na hranici 275 kilometrov za hodinu. Nie že by na tom záležalo, ale Mercedes udáva priemernú spotrebu podľa metodiky WLTP a v závislosti na výbave a použitých pneumatikách od 8,9 do 9,4 litra benzínu na 100 km.

Pokiaľ ide o výbavu, štvorvalcové SL 43 štandardne jazdí na 19-palcových kolesách, za príplatok si však môžete objednať aj hliníkové 20 a dokonca 21-palcové disky. Žiadne kompromisy nerobí základný roadster ani pokiaľ ide o ďalšiu funkčnú či luxusnú výbavu. V zozname nájdete systém riadenia kolies zadnej nápravy, elektricky nastaviteľné sedadlá čalúnené rôznymi typmi kože, karbónové alebo hliníkové ozdobné prvky, adaptívne tlmiče, tri farby látkovej strechy (ktorú sklopíte za 15 s do 60 km/h) a ak budete chcieť, kúpite si aj elektronicky riadený samosvorný diferenciál, o 10 mm znížený podvozok a tuhšie silentbloky motora.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 39 obrázkov

zdroj: Mercedes