Konštrukčne je na tom o niečo lepšie. Aj keď to na prvý pohľad nevyzerá, 3. generácia je menšia a ľahšia. Mitsubishi skrátilo celkovú dĺžku o 10 mm na 4655 mm. Outlander schudol o 155 kg na 1495 kg. Novinka by okrem toho mala mať aj lepší vzťah so životným prostredím.

V Európe dostane tretia generácia Outlandera dva rôzne pohonné agregáty. Zážihový motor 2,0 MIVEC s označením 4J11 dosahuje maximálny výkon 110 kW (150 k) pri 6000 otáčkach spolu so 195 Nm krútiaceho momentu od 4200 otáčok. Priemerná spotreba v kombinovanom cykle má hodnotu 6,9 l/100 km. V Mitsubishi nezvyšovali výkon, skôr im išlo o spotrebu, ktorá klesla o 0,6 l/100 km. Táto pohonná jednotka je spojená s 5 stupňovým manuálom.

Benzínový motor ponúkne len pohon predných kolies. Výrobca nafťák naopak vybaví pohonom všetkých kolies.

Benzínový motor ponúkne len pohon predných kolies. Výrobca nafťák naopak vybaví pohonom všetkých kolies.

Ťažko sa budem lúčiť s dizajnom odchádzajúceho Outlandera. Novinka stráca svoju rozoznateľnosť no zlepšuje využiteľnosť paliva a cítenie s prírodou.

Podobne je to aj v prípade dieselového motora 2,2 DI-D s označením 4N14. V porovnaní s predchádzajúcou generáciou výkon dokonca klesol z 130 kW (177 k) na 110 kW (150 k) pri 3500 otáčkach. Maximálny krútiaci moment 380 Nm je k dispozícii od 1750 do 2500 otáčok. Veľké zlepšenie má na konte spotreba. Priemerne tento motor potrebuje len 5,0 l nafty na 100 km. Medzigeneračne teda spotreba klesá o 1,2 litra. Nafťák bude spriahnutý so 6 stupňovou manuálnou alebo automatickou prevodovkou. Obe motorizácie majú možnosť využitia systému štart- stop.

Výrobca vybavil novinku rozsiahlymi bezpečnostnými systémami. Na palube je k dispozícii 7 airbagov, adaptívny tempomat, systém pre zmiernenie následkov čelnej kolízie, systém monitorovania a podpory udržovania v jazdnom pruhu. Predná časť má svojou konštrukciou chrániť chodcov v prípade zrážky.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 5 obrázkov

K dispozícii je samozrejme aj pohon všetkých kolies Multi-Select, ktorý má 3 jazdné režimy. 4WD ECO slúži pre ekonomickú (a aj ekologickú) jazdu. 4WD AUTO zvládne väčšinu povrchov a slúži na bežné jazdenie. 4WD LOCK pomáha v ťažkom teréne a pri rýchlej jazde na spevnenej ceste.

V roku 2013 by na európsky trh mal prísť aj hybridný Outlander. Kombinácia zážihového a elektrického motora poskytne dojazd až 800 km a emisie CO2 na kilometer pod 50 g.

Na Slovensku začína cena nového Outlandera s benzínovým motorom a pohonom prednej nápravy na 23 900€. Diesel s pohonom 4x4 je drahší minimálne o 6000€. Maximálna cena, za ktorú môžete mať Outlander je 39 900€.

Zdroj: tlačová správa

Prečítajte si aj: Mitsubishi v Ženeve predvedie tretiu generáciu Outlandera