Po spustení plnej výroby modelu ID.3, ktorá sa očakáva práve do roku 2025, sa vo Wolfsburgu začne vyrábať ďalší plne elektrický model, a to konkrétne v segmente SUV. Postavený bude neprekvapivo na platforme MEB pre elektrické autá. Konkrétne pôjde o jej vylepšenú verziu MEB+ s rýchlejším nabíjaním a väčším dojazdom.

Novinka má stavať na existujúcej elektrickej flotile VW a veľkosťou bude podobná modelu Tiguan, uviedol v stredu Schäfer. „Ide o celosvetovo najväčší segment vozidiel, do ktorého patrí aj náš Tiguan. Nový model sa pridá k bestsellerom ID.4 a ID.5 a rozšíri našu pozíciu na trhu,“ povedal.

Vo Volkswagene sa týmito oznámeniami zároveň snažia rozptýliť obavy o budúcnosť závodu v nemeckom Wolfsburgu. Tie vznikli v súvislosti s prechodom na elektromobilitu a Nemci preventívne upokojujú, že tamojšia výroba nestratí na význame ani do budúcna.

Len polovica kapacity

Volkswagen dnes vo Wolfsburgu zamestnáva približne 60-tisíc pracovníkov vyrábajúcich rozličné modely vrátane „starej známej“ klasiky zastúpenej modelmi Golf, Tiguan a Touran. Produkcia vlajkového závodu VW však dlhodobo klesá. Na zostupnú „špirálu“ sa dostala od roku 2015, keď tu vyrobili zhruba 800-tisíc vozidiel. Na začiatku pandémie koronavírusu výroba drasticky klesla na menej ako 400-tisíc áut ročne.

Čo je horšie, zlým číslam pod polovicou kapacity čelia vo Wolfsburgu dodnes. Dôvodom je podľa Schäfera chaos naprieč dodávateľským reťazcom. Dodávatelia rušiaci kontrakty z večera do rána robia Nemcom vrásky na čele už dlhšie.

Príprava na novinku Trinity

Pripravovaná vlajková loď Volkswagenu, nový elektrický sedan Trinity, sa bude taktiež vyrábať vo Wolfsburgu. Až začiatkom roka však padne rozhodnutie, či Nemci využijú hlavný závod alebo postavia novú továreň v tesnej blízkosti. „Príde Trinity? Áno. Či bude však postavená nová fabrika, to je ďalšia otázka,“ komentuje situáciu Schäfer.

Šéf VW zároveň priznal, že model Trinity zaostáva 1,5 až 2 roky za pôvodným časovým plánom. Hlavným dôvodom je meškanie pri vývoji technológií autonómneho jazdenia, na ktoré boli potrebné dodatočné súhlasy a povolenia úradov.

Zdroj: Reuters