Mercedes-Benz CL po facelifte

Mercedes-Benz CL po facelifte

To, čo bude asi najviac zaujímavé, je ukryté pod kapotou. Napríklad novo vyvinutý (pre verziu CL 500 BlueEFFICIENCY a CL 500 4MATIC BlueEFFICIENCY) agregát V8 biturbo s technológiou BlueDIRECT. Tento osemvalec dosahuje zo zdvihového objemu 4663 ccm výkon 320 kW (435 k) a krútiaci moment 700 Nm. A aj napriek zdvihovému objemu menšiemu o 0,8 litra je o približne 12 percent silnejší ako jeho predchodca, ktorý poskytoval výkon 285 kW (388 k). Súčasne s tým rastie krútiaci moment z 530 Newtonmetrov na 700 Newtonmetrov – nárast o 32 percent. Kombinovaná spotreba (NEDC) napriek tomu klesá vo verzii so zadným náhonom o 23 percent na 9,5 litra benzínu na 100 kilometrov! Emisie CO2 klesajú z 288 gramov na kilometer na 224 gramov na kilometer. CL 500 BlueEFFICIENCY potrebuje na zrýchlenie z nula na sto kilometrov za hodinu iba 4,9 sekundy (predchodca: 5,4 sekundy). V súčte svojich vlastností je nové CL 500 BlueEFFICIENCY výrazne živšie, výkonnejšie v celom spektre a úspornejšie ako jeho predchodca.

Technologický balíček BlueDIRECT motora V8 biturbo obsahuje rad novo vyvinutých prvkov: patria k nim okrem iných prúdovo kontrolované priame vstrekovanie tretej generácie s piezoelektrickými vstrekovacími ventilmi a zapaľovaním Multi Spark Ignition s až štyrmi zapaľovacími iskrami za milisekundu. Tieto dva prvky spolu umožňujú homogénny proces spaľovania nového druhu s názvom „Homogen Split“. K tejto relatívne nízkej spotrebe paliva prispieva aj následné použitie piestov, piestnych krúžkov a obežných plôch valcov s optimalizovaným trením, olejové čerpadlo s reguláciou v závislosti od podmienok a nový 3-fázový manažment predhrievania chladiacej vody. Technologický balíček nového CL obsahuje mimo to aj funkciu ECO Start-Stop a reguláciu alternátora podľa jazdnej situácie a palubnú sieť s regeneráciou pohybovej energie počas jazdy bez plynu.

Špičkovým modelom zostáva CL 600 s dvanásťvalcovým motorom biturbo s výkonom 380 kW (517 k), ktorý vystrelí CL z 0 na 100 km/h za 4,6 sekundy (a to spĺňa už teraz normu Euro 5).

Interiér, ktorému by ste hľadali konkurenciu veľmi dlho...

Interiér, ktorému by ste hľadali konkurenciu veľmi dlho...

Tak ako predchodca, tak aj faceliftované CL nesie so sebou systém Active Body Control (ABC). V najnovšom stupni vývoja tohto aktívneho podvozku sa rozdelenie záťaže medzi jednotlivé kolesá mení prostredníctvom pružiacich vzpier podľa smeru a intenzity bočného vetra pôsobiaceho na vozidlo tak, aby sa dal vplyv vetra v rozsiahlej miere eliminovať. ABC tak riadi nielen klopenie karosérie ale aj zdvih a záklon.

Interiér je samozrejme kapitola sama o sebe, pretože toto je tá vec, ktorá robí Mercedes mercedesom. Výbava je prakticky neobmedzená, veď stačí spomenúť len to, že na výber máte niekoľko druhov dreva, kože, špičkové audio Discrete Logic7 značky harman/kardon, či ambientne osvetlenie: tu si môže vodič voliť medzi tromi nastaveniami svetla: Solar (jantárová farba), Neutral (biela) a Polar (snehobiela).

zdroj: Mercedes-Benz Slovakia

Už si len sadnúť a nechať sa voziť...

Už si len sadnúť a nechať sa voziť...

Aktívny asistent udržiavania jazdného pruhu: V prípade hrozby, že vozidlo prejde prerušované vodorovné značenie na ceste, systém spustí elektromotor vo volante. Ten sa postará o krátku sekvenciu vibrácií – účinné upozornenie vodičovi, aby sa okamžite stočil opačným smerom. Aktívny systém sa spustí vtedy, keď auto nechcene prekročí prerušovanú čiaru na pravej alebo ľavej strane jazdného pruhu. V takom prípade mierne pribrzdí kolesá na opačnej strane vozidla, čím vodičovi pomôže zostať v pruhu. Aktívny systém udržiavania jazdného pruhu k tomu využíva pomoc elektronického stabilizačného programu ESP®.

Aktívny asistent udržiavania jazdného pruhu vyhodnocuje informácie z kamery na vnútornej strane čelného sklad. Pritom identifikuje rozdiely kontrastu medzi povrchom cesty a vodorovným značením. Systém navyše sníma okraje vozovky odrazom radarových signálov od zvodidiel a iných ohraničení jazdného pruhu. Asistenčný systém Mercedes okrem toho vyhodnocuje aktivity vodiča a týmto spôsobom dokáže spoľahlivo stanoviť, či vozidlo opúšťa jazdný pruh zámerne alebo nechcene. Výstraha sa preto neaktivuje v prípade, že vodič chce vykonať napríklad manéver predbiehania alebo zrýchľuje pri výjazde na diaľnicu, keď silno brzdí alebo zatáča do zákruty.


Aktívny asistent mŕtveho uhla: Systém využíva koncept viacstupňovej výstrahy. Pri rozpoznaní nebezpečenstva pri zmene jazdného pruhu upozorní vodiča červeným signálom skle vonkajšieho zrkadla. Radarové snímače malého dosahu snímajú priestor bezprostredne vedľa a za autom. Ak si vodič toto upozornenie nevšimne a zapne smerovku na zmenu jazdného pruhu, ozve sa navyše výstražný signál. V prípade, že tieto výstrahy stále ignoruje, a nebezpečne sa priblíži k vozidlu vo vedľajšom jazdnom pruhu, potom nasleduje ako novinka jemný nápravný zásah brzdnej sústavy prostredníctvom ESP® na kolesá na opačnej strane vozidla. Výsledkom je stáčavý pohyb vozidla triedy CL okolo zvislej osi v dôsledku rôzneho rozdelenia brzdnej sily. Ak by sa napriek úpravy smeru nepodarilo zabrániť nehode, potom dokáže asistent mŕtveho uhla zásahom brzdného systému zmenšiť následky zrážky.