Výnimočnosť auta bude pripomínať aj štítok s označením série „30 Jahre M5“ a poradovým číslom konkrétneho kusu, umiestnený pred spolujazdcom.

Čím sa teda líši od BMW M5 F10, ktoré sme, pre vás, pred časom testovali? Zrejme najzaujímavejšou zmenou je zvýšenie výkonu prepĺňaného 4,4 litrového 8 valca. Výročná M5 má totiž o 29 kW a 20 Nm viac ako bežná M5. Výsledné hodnoty jej maximálneho výkonu a krútiaceho momentu sú teda 441 kW (600 k) a 700 Nm. To z nej robí najvýkonnejšiu sériovo vyrábanú M5-ku v histórii. Šprint z 0 na 100 km/h zvládne auto z tejto edície za 3,9 s, čo je o 4 desatiny rýchlejšie ako bežná M5. Maximálka je obmedzená na klasických 250 km/h, no po odblokovaní sa ručička rýchlomera vyšplhá cez 300 km/h. Súčasťou výbavy série „30 Jahre M5“ je aj balík Competition Package, ktorý zahŕňa tvrdší, športovejšie ladený podvozok, nižší o 10 mm. Nové nastavenie má aj aktívny M diferenciál a rovnako aj posilovač riadenia. Navyše stabilizačný systém DSC má v M Dynamic móde posunuté hranice a dovolí vodičovi s autom viac šantiť.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

No, nie len technikou sa výročná M5 líši od tej bežnej. Hlavným poznávacím znakom exteriéru bude matný tmavosivý lak s názvom Frozen Dark Silver. Ten dopĺňajú prvky ako ľadvinky, výduchy na blatníkoch, kľučky dverí, či koncovky výfuku vo vyhotovení čierny chróm. Samozrejme nechýba decentné označenie s nápisom „30 Jahre M5“ na výduchu na prednom blatníku a ani 20 palcové disky kolies s pneumatikami 265/35 ZR 20 vpredu a 295/30 ZR 20 vzadu.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

V interiéri nájdeme športový volant obtiahnutý alkantarou a športové sedadlá v kombinácii koža a alkantara s pripomienkou výročia vyšitou na operadle. Budúci majitelia si budú môcť vybrať s dvoch možností  kvalitného audio systému so 16-timi reproduktormi. Prvou voľbou, ktorá bude rozmaznávať uši posádky, je 600 W systém Harmann Kardon, druhou je ešte výkonnejší 1 200 W systém Bang & Olufsen. Výnimočnosť auta bude pripomínať aj štítok s označením série „30 Jahre M5“ a poradovým číslom konkrétneho kusu, umiestnený pred spolujazdcom.