Nehoda na štvorkolke ho takmer stála život (Anglicko, 2003)

Jedného dňa sa chcel Ozzy povoziť po svojom lesnom pozemku v Anglicku, čo robieval rád a pravidelne. Nemal na sebe prilbu ani chrániče. Štvorkolka sa prevrátila a privalila ho. Nehodu by pravdepodobne neprežil, ak by práve okolo nešiel jeho bodyguard, Sam Ruston, ktorý mu poskytol prvú pomoc a privolal záchranársky vrtuľník.

Výsledkom boli zlomeniny oboch kľúčnych kostí, ôsmich rebier, prepichnuté pľúca, poranenia krku, chrbtice, vnútorných orgánov a zástava dýchania. Niekoľko sekúnd bol klinicky mŕtvy. Po dvojhodinovej operácii bol týždeň na JIS-ke a kvôli opuchu pľúc mu museli zaviesť tracheostómiu (otvor do krku). Z nehody si nič nepamätal a na štvorkolku si už odvtedy nesadol. ,,Mohol som v ten deň zomrieť, no stále som tu, čo znamená, že diabol musel mať dovolenku.‘‘

FOTO: UTV DRIVER

Vodičák získal až na 19. pokus vo veku 60 rokov (Anglicko, 2009)

Už od 70. rokov bol populárny po celom svete a často sa vozil v drahých autách. Vždy mal však osobného vodiča, prípadne sa viezol obytným autobusom s celou kapelou. Raz sa mu podarilo otvoriť dvere počas jazdy na diaľnici a takmer vypadol von. Duchaprítomný Tommy Lee ho za nohy vytiahol späť. Ozzymu vypadol z rúk pohár vína a škatuľka cigariet. Okomentoval to slovami: ,,Škoda tých cigariet.‘‘ 

FOTO: SPIN

V 80. a 90. rokoch priznával, že nedokázal byť triezvy viac ako pár hodín, tobôž si sadnúť za volant. „Bol som neustále zdrogovaný, opitý alebo oboje dokopy. Šoférovať? Maximálne tak rakvu.“ Učenie sa dopravných značiek a predpisov ho nebavilo a odrádzalo. „Tá značka s jeleňom? To znamená, že sú v okolí satanisti, nie?“

Manželka Sharon dodala, že „tento typ skúšok nie je preňho, kým nebude úplne triezvy a sústredený.‘‘ Ozzy bol veľmi roztržitý človek a raz o sebe povedal ,,V mojej hlave sa odohráva koncert a ja som ten chudák, čo po ňom umýva podlahu.‘‘  Pred jednou z posledných skúšok bol taký vystresovaný, že si nechával predpísať lieky na upokojenie. Počas cúvania zaspal a zobudil sa až keď bol inštruktor dávno preč. Nechal v aute odkaz: „Skúšku si neabslovoval. Prosím, nikdy viac nesadaj za volant.“

19. pokus bol konečne úspešný a po jeho absolvovaní sa od radosti rozplakal. „Zvládol som to! Po 40 rokoch v šoubiznise konečne môžem ísť sám do obchodu po Red Bull. Konečne som sa cítil ako normálny človek. Škoda, že som hneď zdemoloval tú prekliatu garáž.“

Búranie garáže pomocou Ferrari 458 Italia (USA, 2010)

Ozzy si, podľa vlastných slov, kúpil nové Ferrari ako odmenu za to, že konečne po dlhých rokoch získal vodičák a nikoho pri tom nezabil. Zvuk modelu 458 Italia opísal ako ,,štart vesmírnej rakety‘‘. Občas ho preto rád iba tak naštartoval a na neutrále ,,pretúroval‘‘ pred garážou. V osudný deň mal namiesto neutrálu zaradený 1. prevodový stupeň a stlačil plynový pedál až na podlahu. Auto prerazilo garážové vráta a zastavilo sa až o zadnú stenu. Manželka to okomentovala slovami: „Ten idiot si myslel, že sa hrá na Jamesa Bonda. Nakoniec skoro zrovnal našu garáž so zemou. Ozzy za volantom je ako mačka na korčuliach.“ Syn Jack povedal: „Ocko je ako pes za volantom - nadšený, hlučný, ale nemá šajnu, čo robí.“ Manželka Sharon zaviedla nové pravidlo, podľa ktorého nesmie sadnúť do Ferrari bez dozoru a bez ,,kávového testu‘‘, ktorý spočíva v tom, že musí v ruke udržať kávu bez rozliatia. „Ferrari je ako šelma. Myslel som si, že ju krotím, ale ona sa mi smiala do tváre.“ Pár mesiacov po oprave ho predal a Sharon mu zakázala kúpiť si ďalšie športové auto s výkonom vyšším než 300 koní.

FOTO: ILTALEHTI

Bentley Continental GT – ,,Moderné technológie v autách ma desia‘‘ (USA, 2009)

Manželka nebola doma a Ozzy sa chcel povoziť okolo domu na novom Bentley s automatickou prevodovkou. Nedokázal nájsť spojkový pedál a mýlil si aj brzdu s plynom. Po viacerých pokusoch sa mu podarilo zaradiť ,,D‘‘. Opäť spanikáril, dupol na plyn a auto vystrelilo smerom k susednému pozemku. Našťastie zareagoval prednárazový systém, ktorý auto zastavil pár centimetrov od živého plota. Na aute bolo pár drobných škrabancov a odniesol si to len obrubník a rozbitý kvetináč. Ozzy sa už nikdy nepokúsil sám jazdiť na Bentley, len si doň občas sadol a púšťal si Black Sabbath. Historku v rodine berú s humorom. Sharon ju opakovane pripomína v rozhovoroch, keď príde reč na ,,mužov po šesťdesiatke a ich autá". Ozzy priznal, že moderné technológie v autách ho desia. ,,Príliš veľa tlačidiel. Príliš veľa obrazoviek. To nie je šoférovanie – to je pilotovanie prekliatej vesmírnej lode!‘‘ Jeho syn Jack povedal, že by sa mal radšej nechať voziť niekým iným, chodiť pešo alebo sa teleportovať.

Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 2 obrázkov

Range Rover – „Vlastná garáž sa ma pokúsila zabiť“ (USA, 2009-2010)

Ozzy bol nadšený z toho, že konečne môže legálne jazdiť. Rozhodol sa povoziť na Range Roveri, ktorý mal zaparkovaný v garáži. Sadol si za volant, ale nevedel presne, ako ovládať automatickú prevodovku. Mal problém pochopiť, kde je „D“, kde je „R“, a na čo slúži parkovacia brzda. Keď sa snažil vycúvať, namiesto spiatočky zaradil „D“ a rozbehol sa smerom k stene. Spanikáril, namiesto brzdy dupol na plyn a auto sa zastavilo len pár centimetrov od múru.

V tej chvíli vybehla manželka Sharon z domu a začala naňho kričať. Ozzy len prekvapene sedel za volantom a povedal: „Sharon, myslím, že to auto ma nenávidí.Manželka schovala kľúče od všetkých áut s tým, že ak chce ísť niekam autom, musí mať šoféra. Ozzy túto historku neskôr s humorom okomentoval: „Čakal som 30 rokov, kým budem môcť jazdiť, a teraz sa nemôžem ani len dostať von z garáže bez toho, aby mi išlo o život. Myslím, že garáž sa pokúsila zabiť mňa – nie opačne.

Ilustračná fotografia

O rok neskôr s tým istým autom zastavil na príjazdovej ceste, ktorá bola naklonená dole kopcom. Diaľkovým ovládačom otvoril bránu do dvora a vystúpil z auta. Parkovaciu brzdu nezatiahol a volič automatickej prevodovky nechal v polohe „N“ alebo dokonca „​D“. Range Rover narazil do brány, ktorá sa ešte nestihla úplne otvoriť a potom len prekvapene stál a nechápal čo sa deje. „To auto zatúžilo po slobode, nevyčítam mu to. Prisahám, že som zaradil P. Napriek tomu sa rozhodlo prejsť cez zavretú bránu. Asi chcelo byť doma skôr ako ja. Odvtedy mu rodina začala dávať do áut nálepky s nápismi „STOP! Naozaj si zaradil P?“ alebo „Prosím, nerozbi znova bránu. prípadne  Sú tvoje nohy tam, kde majú byť?

Ostal uväznený vo vlastnom aute (Anglicko, 2012)

Ďalšiu bizarnú situáciu si Ozzy užil opäť s Range Roverom. V tom čase bol relatívne triezvy, ale stále bojoval s úzkosťou, paranojou a post-drogovými poruchami sústredenia. Neustále sa bál, že ho niekto sleduje alebo sa ho pokúsi uniesť. Objednal si úpravu, ktorá zahŕňala pancierované dvere, nepriestrelné sklá, zosilnenú karosériu a rám proti výbuchu, zabudovaný alarm s uzamykaním kabíny a skrytým tlačidlom na lockdown „režim“ – čo spôsobilo ten najväčší problém. Automaticky zamklo všetky dvere, stiahlo rolety okien, zablokovalo ovládanie dverí zvnútra aj celkový pohyb vozidla (ochrana proti únosu).

Ilustračná fotografia. Zdroj: RollingStone

Myslel som, že zomriem vo vlastnom tanku. Bolo tam horúco, smrdelo to novotou a ja som si nemohol ani otvoriť okno. Bol som ako sardinka v plechovke.“ Ozzy začal v aute panikáriť, kričať a búchať do okien, no tie boli nepriestrelné. Nakoniec si ho všimol ochrankár, ktorý stál pred domom. Privolal Sharon, ktorá poznala bezpečnostný kód a podarilo sa auto odomknúť a vypnúť motor. Ozzyho paranoja sa ešte viac zhoršila a začal mávať nočné mory o tom, ako je uväznený.

Odvtedy už pancierované auto viac nepoužil.Zamknúť sám seba v obrnenom vozidle bolo najhlúpejšie, čo som spravil od momentu, keď som si raz pomýlil vlastné antidepresíva s odčervovacími tabletkami pre psa.‘‘ Sharon dodala „Ozzy chce pancier a ticho, ale keď ho dostane, je to ako keď zamknete dieťa do chladničky."