Nový papamobil je vo Vatikáne
Výkonný riaditeľ Mercedes-Benz Ola Källenius a zúčastnení členovia tímu dnes vo Vatikáne osobne odovzdali pápežovi Františkovi unikátny automobil, ktorého základom je nová elektrická Trieda G. Mercedes-Benz už takmer 100 rokov dodáva automobily do Vatikánu a pápež bude po novom cestovať lokálne bez emisií v novom vozidle, a to v takzvanom Svätom roku 2025, ktorý nastáva každých 25 rokov a pri príležitosti ktorého Rím očakáva milióny pútnikov.
Vozidlo spĺňa vysoké požiadavky a bolo vyvinuté v úzkej spolupráci s Vatikánom špeciálne pre účely pápeža. Jeho elektrické hnacie ústrojenstvo, ktoré bolo upravené na nízke rýchlosti počas verejných vystúpení, prispieva k realizácii encykliky Laudato Si. V nej pápež František opisuje potrebu trvalo udržateľného vývoja.
„Pápež František je s týmto novým papamobilom prvým pápežom, ktorý na svojich verejných vystúpeniach bude cestovať celkom elektricky," povedal Ola Källenius, predseda predstavenstva spoločnosti Mercedes-Benz Group AG.
Svätý Otec sa stretol s tímom, ktorí jeho nové vozidlo vyvinul a skonštruoval. Zamestnancov Mercedes-Benz pozval na súkromnú audienciu. Približne rok prebiehal vývoj v spolupráci tímov odborníkov z Grazu (Rakúsko), zo Sindelfingenu (Nemecko) a z Ríma (Taliansko). Projekt viedol tím z Ríma. Elektrické hnacie ústrojenstvo upravil tím z prevádzky v Grazi. Odborníci zo Sindelfingenu vyrobili karosériu, vnútornú výbavu, ako aj individuálne prvky výbavy v rámci tradičnej ručnej výroby.
Papéžove auto na elektrinu a bez emisií z prevádzky
Zaujímajú vás podrobnosti o vozidle založenom na novom modeli "G580 with EQ Technology"? Elektrické hnacie ústrojenstvo nového auta bolo prispôsobené a v rámci špeciálneho účelu použitia pri pomalých jazdách sa počas verejných vystúpení naplno využívajú výhody štyroch motorov umiestnených v blízkosti kolies. Udávaná kombinovaná energetická spotreba dosahuje 30,4 – 27,7 kWh na 100 kilometrov.
V zadnej časti sa nachádza nastaviteľné samostatné sedadlo, ktoré je umiestnené v strede. Toto otočné hlavné sedadlo umožňuje flexibilný pohyb a sledovanie publika z rôznych uhlov pohľadu. Za samostatným sedadlom boli vľavo a vpravo integrované dve samostatné sedadlá pre ďalších cestujúcich.
Strecha bola odstránená vo výške stĺpika B, samotný stĺpik B bol harmonicky zakomponovaný do bočnej steny, čím vznikla nezameniteľná bočná silueta vozidla. Ochranu pre cestujúcich v prípade dažďa alebo nepriaznivých poveternostných podmienok poskytuje nasadzovacia strecha.
Ľavé zadné bočné dvere boli odstránené a odborníci ich tradičným karosárskym spôsobom v jednom kuse spracovali a bez spojov privarili k holej karosérii. Na pravej strane boli zadné bočné dvere prestavené na protibežný doraz. Rovnako ako predchádzajúce papamobily, aj toto vozidlo má zvonku klasický biely lak Pearl.
Zdroj: Mercedes-Benz