Prepracovaný dizajn Peugeotu 308 by sme mohli verbálne rozmazávať na niekoľkých odstavcoch, ale v galérii máte pomerne dosť obrázkov na to, aby vám povedali oveľa viac ako slová. Za pozornosť tak asi stoja len dve veci. Modernizovaný hatchback sa zbavil dlhých pásov denného svietenia, ktoré zasahovalo až do predného nárazníka a namiesto neho si necháva len krátke svetelné linky, ktoré sú teraz spojené cez celú šírku masky, podobne ako to majú niektoré modely Škody.
Podstatné tiež je, že sa úpravy postarali o vylepšenie aerodynamiky, ktoré mali prispieť k prevádzkovej efektivite prakticky všetkých motorizácií, len nám Peugeot zabudol toto tvrdenie doložiť konkrétnymi číslami.
Nové kolesá i svetlá
Nejde ale len o vzhľad a hladšie prúdenie vzduchu okolo karosérie. 308 v rámci faceliftu dostala nové plne diódové svetlá dostupné už od základnej výbavy, zatiaľ do najvyššie a najdrahšie stupne GT a GT Exclusive dostanú Matrix LED.
Súčasťou zmien sú tiež nové typy hliníkových diskov s priemerom 17 alebo 18 palcov, ktoré podľa Peugeotu rovnako prispievajú aerodynamike.
Zmeny v kabíne sú menej viditeľné, ale nie nulové. Z dostupných informácií vieme, že dizajnéri prepracovali grafiku infotainmentu, respektíve 10-palcovej dotykovej obrazovky i digitálneho prístrojového panelu. V interiéri opäť nechýba hliník, alcantara či ambientné osvetlenie.
S väčšími batériami
Zásadnými úpravami ale prešiel hlavne elektrický Peugeot e-308. Jeho elektromotor ostáva, má 156 koní, maximálny krútiaci moment 270 newtonmetrov, ale jednotka odteraz využíva zväčšenú trakčnú batériu. Jej využiteľná kapacita vzrástla z 51 na 55,4 kilowatthodiny, pričom celkovo má 58,4 kWh. A logicky sa to prejavilo aj na dojazde. Kým doterajšie auto zvládlo podľa metodiky WLTP 416 km, odteraz by to malo byť 450 kilometrov.
Predĺžený dojazd
A v rovnakom smere si polepšil aj plug-in hyhrid. Jeho základom je 1.6 turbo naladené na 150 koní a s ním spolupracuje nová elektrifikovaná sedemstupňová dvojspojková prevodovka s integrovaným elektromotorom naladeným na 125 koní.
Systémovo dostanete 195 koní a kapacitu batérie zväčšenú z 12,4 na 17,2 kilowatthodiny. Podľa Peugeotu zabezpečuje predĺženie dojazdu v čisto elektrickom režime o ďalších 20 kilometrov, takže podľa WLTP PHEV teraz prejde bez štartovania štvorvalca 85 kilometrov.
Prvýkrát s V2L
Pokiaľ ide o ďalšie pohonné jednotky, 308 bude naďalej dostupná s hybridom s výkonom 145 koní (1.2 turbo a elektrifikovaná šesťstupňová dvojspojková prevodovka) a trochu prekvapivo i s naftou. Tá má stále rovnakých 131 koní a 300 Nm a môžete ju mať výlučne len s osemstupňovým automatom.
A aby sme nezabudli, ešte jeden krok späť: elektrická e-308 je po modernizácii dostupná s rozhraním V2L, ale ju využijete ako veľkú powerbanku s napájaním s príkonom 3,6 kW, ktorý chráni 16-ampérová poistka.
zdroj: Peugeot