Ešte predtým, ako uvidíme plne elektrické modely M, príde doba hybridov. Tie pomôžu znížiť spotrebu (hlavne na papieri) a zároveň zvýšia výkon.
Čisto elektrickým vozidlám s označením M sa podľa šéfa divízie BMW M, Franka Van Meela, nevyhneme. „Stane sa to, ale je otázkou, kedy sa to stane. Momentálne máme stále problém s elektrifikáciou s pomerom výkon/hmotnosť, a to robí problém pri motoršportovej filozofii,“ hovorí Meel.
Ešte predtým, ako uvidíme elektromobily M, príde doba hybridov. Tie pomôžu znížiť spotrebu (hlavne na papieri) a zároveň zvýšia výkon. Veľkou výhodou elektromotorov je aj okamžitý nástup, takže v kombinácií s turbomotormi dokážu eliminovať oneskorený nástup prepĺňania a celkovo zlepšia odozvu na stlačenie plynu. Samozrejme, nevýhodou bude vyššia hmotnosť vozidiel.
Viete si predstaviť, že rev benzínového motora nahradí bzučanie elektromotoru?
„Už sme videli nástup štart/stop systému do M vozidiel a ďalším krokom je elektrifikácia. Na konci budú tiež plne elektrické (autá), ale to ešte nejaký čas potrvá. Samozrejme, sme v úzkom kontakte so skupinou „Projektu i“ a sledujeme nové generácie batérií, elektrických motorov, hmotnosť a chladiace systémy, aby sme vedeli, kedy je správny moment spraviť ďalší krok,“ dodáva Meel.
Meel však vylúčil prácu na BMW i8. Obe divízie pritom úzko spolupracujú, ale ich spojenie nie je v pláne. „Nedávalo by to zmysel. Sú to dva rozdielne smery. M je o nekompromisnom motoršporte, zatiaľ čo „Projekt i“ sa pozerá do budúcnosti a na nekompromisnú účinnosť,“ vysvetľuje Meel.
Znamená to, že zo športových vozidiel zmiznú spaľovacie motory? O tom pochybujem, teda aspoň nie v dohľadnej dobe. Práve v segmente športových áut vydržia benzínové motory najdlhšie. Majitelia si tieto autá kupujú pre zážitky a k tým neodlúčiteľne patrí aj rev motora. Nemyslíte? Čisto elektrický M model bude určite zaujímavým, ale verím tomu, že mnohí uprednostnia krásny zvuk vidlicového osemvalca.
Zdroj: autoexpress