Nedávno sme informovali o zámere automobilky Volvo, ktorá chce už o 2 roky nabehnúť na vlnu elektrifikácie. Tá pozostáva z toho, že každé nové Volvo od roku 2019 kúpite len ako elektromobil, plug-in hybrid, alebo hybrid. Samotný spaľovací motor z ponuky vypadne.

Maserati tak nasleduje Volvo a od roku 2019 už neponúkne žiaden model len so spaľovacím motorom.

Rovnaký krok plánuje nasledovať aj Maserati, ktoré je pod krídlami FCA (Fiat Chrysler Automobiles). Nedávno toto vyhlásenie prehlásil CEO skupiny FCA Sergio Marchionne, ktorý s touto informáciou tiež uviedol, že v roku 2019 odíde do dôchodku.

Koncept Alfieri naznačil smer elektrických vozidiel Maserati.

Maserati tak bude dláždiť formu elektrifikácie pre bežnejšie modely koncernu FCA, ktoré by mali neskôr nasledovať. Je zaujímavé sledovať, že napríklad nemecké značky majú opačný postup. Najprv priviedli na trh bežnejšie modely s elektromotormi a až potom ho plánujú implementovať pod kapotu športovo ladených modelov. Do roku 2022 chce skupina FCA mať v ponuke viac ako polovicu modelov s nejakou formou elektromobility.

Maserati Levante bude pravdepodobne prvé auto značky s elektromotorom pod kapotou.

Levante príde ako prvé

Zaujímavosťou je tiež fakt, že prvý elektromobil od Maserati má prísť v roku 2020. Dizajn naznačil koncept Alfieri z roku 2014. Dovtedy ponúknu bežné hybridné sústavy. Najpravdepodobnejší scenár je ten, že ako prvý model s hybridnou sústavou bude SUV Levante, ktoré by mali nasledovať aj ďalšie modely Ghibli, alebo Quattroporte. Čo si o podobnom kroku myslíte vy? Je potrebné elektrifikovať absolútne všetky automobily bez ohľadu na počty predaných kusov, alebo je tento krok v prípade Maserati ako kvapka v mori?