Pôvodné Porsche 911 Turbo 930 prišlo s 3,0-litrovým zážihovým boxer motorom, ktorý dostal preplňovanie turbodúchadlom. To nebolo v 70-rokoch až také bežné, predsa svet postihla ropná kríza a iné autá s preplňovaním mali voči nepreplňovaným výrazne vyššiu spotrebu.

Moderné vstrekovanie a len 4-stupňová prevodovka

Porsche však vtedy použilo najmodernejšie vstrekovanie Bosch K-Jetronic, čo zabezpečovalo výrazne lepšiu spotrebu. Základný Turbo model mal 191 kW (260 k) a 343 Nm. Vďaka preplňovaniu mal motor kompresný pomer znížený len na 6,5:1. Samozrejmosťou bol pohon len zadnej nápravy a 4-stupňová manuálna prevodovka.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Pri pohotovostnej hmotnosti len 1195 kg dosahoval model zrýchlenie na 100 km/h len za 5,5 sekundy a maximálna rýchlosť bola 250 km/h. Pri uvedení na trh to bolo najrýchlejšie sériovo produkované športové auto v Nemecku. Neskôr zväčšili zdvihový objem na 3,3 litra a od generácie 964 sa pojem Turbo stal súčasťou sériovej ponuky modelov 911.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Súčasné Porsche 911 Turbo 992

Avšak späť do súčasnosti. Po predstavení výkonnejšej verzii Turbo S bolo len otázkou času, kedy príde aj slabšia verzia Turbo. Tá využíva rovnaký 3,7-litrový plochý šesťvalec naladený na 427 kW (580 k) a 750 Nm. To je voči predchodcovi o 30 kW (40 k) a 40 Nm viac. Na 100 km/h zrýchli za 2,8 sekundy, čo je len o desatinu sekundy pomalšie, ako Turbo S.

Samozrejmosťou je 8-stupňová dvojspojková prevodovka a pohon oboch náprav. Vpredu sú 255 mm široké a vzadu 315 mm široké pneumatiky, brzdy majú vpredu 408 mm a vzadu 380 mm kotúče. Voči predchodcovi je nové Turbo vpredu širšie o 45 mm na 1840 mm a vzadu od 20 mm na 1900 mm.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Upravená je aj aktívna aerodynamika, ktorá má vpredu elektronicky ovládané klapky na smerovanie vzduchu či prívod do zadných bočných náduchov na chladenie motora. K dispozícii je aj balík na zníženie hmotnosti o 30 kg vďaka škrupinovým sedadlám či slabšej izolácii. Základná cena za kupé verziu je v Nemecku 180 811 eur a za kabriolet 194 035 eur.

Zdroj: Porsche TS