Aké sú technické parametre jednotlivý verzii?

Porsche Macan S má 3 litrový V6 biturbo motor s priamym vstrekovaním benzínu a max. výkonom 250 kW (340 k) v rozsahu 5500 až 6500 ot/min. Krútiaci moment vrcholí hodnotou 460 Nm, ktoré motor dosiahne už pri 1450 ot/min a neklesne až do 5000 ot/min! Tieto čísla sľubujú slušnú dynamiku a takmer 2-tonové SUV je vďaka nim schopné zrýchliť z 0 na 100 km/h len za 5,4 s a na 160 km/h za 13,2 s. Maximálna rýchlosť modelu S je potom 254 km/h. Hmotnosť tejto verzie je 1865 kg podľa normy DIN, alebo 1940 kg podľa EC (teda so započítaným 75 kg vodičom). Výkon sa prenáša cez 7-stupňovú, dvojspojkovú prevodovku PDK na všetky štyri kolesá. Kombinovaná spotreba sa pohybuje, podľa použitých pneumatík, na úrovni 8,7 až 9 l/100km. Ak by vás náhodou zaujímalo koľko CO2 vyprodukuje, vedzte že je to prestavuje 204 – 212 g CO2 g/km.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Porsche Macan S Diesel poháňa 3,0 litrový turbo motor s priamym vstrekovaním common rail a výkonom 190 kW (258 k) pri 4000 až 4250 ot/min. Maximálny krútiaci moment je 580 Nm v rozsahu od 1750 do 2500 ot/min. Aj naftový variant využíva dvojspojkovú, 7-stupňovú prevodovku PDK. Je nepatrne ťažší v porovnaní so svojim benzínovým súrodencom. Váži 1880 kg (DIN) resp. 1955 kg (EC). Z 0 na 100 km/h sa rozbehne za slušných 6,3 s a zrýchľovať prestane až pri maximálke 230 km/h. Silnou stránkou tejto verzie je spotreba, ktorá sa v kombinovanom režime pohybuje medzi 6,1 – 6,3 l/100km. To zodpovedá 159 – 164 g CO2 na km.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Porsche Macan Turbo predstavuje vrchol v súčasnej ponuke modelu. Pod kapotou mu pracuje 3,6 litrový biturbo V6 a priamym vstrekovaním paliva. Jeho výkon je 294 kW (400 k) pri 6 000 ot/min a krútiaci moment 550 Nm je k dispozícii už od 1350 ot/min a jeho krivka zostane na tejto hodnote až do 4500 ot/min. To mu umožní zrýchliť z 0 na 100 km/h za 4.8 s a na 160 km/h za 11.1 s. Ručička rýchlomera sa v tomto prípade vyšplhá na 266 km/h. Rovnako ako pri verziách S a S Diesel aj tu našla uplatnenie 7-stupňová, dvojspojková prevodovka PDK. Oproti modelu S je Turbo o 60 kg ťažsie. Váži teda 1 925 kg (DIN) resp. 2 000 kg (EC). Kombinovaná spotreba by sa v tomto prípade mohla podľa výrobcu pohybovať na úrovni 8,9 až 9,2 l/100km podľa použitého obutia. To v očiach ekológie znamená 208 až 216 g CO2 na km.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Čo prináša toto SUV?

Karoséria novinky je 4681 mm dlhá a 1923 mm široká. Štandardná výška auta je 1624 mm. Rázvor náprav je 2807 mm. Jej tvary odkazujú na rôzne typy značky, či už 911 alebo aj najnovší superšport 918 Spyder. Ten podľa automobilky inšpiroval najmä zadné LED svetlá. Zaujímavosťou je, že v snahe zachovať línie zadnej časti čo najčistejšie, sa konštruktéri rozhodli umiestniť tlačidlo na otváranie piatych dverí do nohy zadného stierača. Otvárajú sa samozrejme elektricky.

O zastavenie sa starajú vpredu 6-piestikové pevné strmene a kotúče priemeru 350 mm resp. 360 mm vo verzii Turbo. Vzadu má Macan plávajúce strmene a kotúče s priemerom 330 mm resp. 356 mm pre Turbo. Ručná brzda je elektronická a uvoľní sa automaticky pri rozbiehaní.

Macan používa aktívny systém pohonu všetkých štyroch kolies, ktorý je súčasťou systému Porsche Traction Management (PTM). Ten ešte obsahuje elektronický diferenciál ABD (Automatic Brake Differential) a protipreklzový systém ASR. Krútiaci moment je v Macane permanentne posielaný na kolesá zadnej nápravy. Ak však systém vyhodnotí stratu trakcie pošle, pomocou elektronicky ovládanej lamelovej spojky, adekvátnu časť aj na predné kolesá. Auto má v štandardnej výbave aj off-road mód, ktorý možno aktivovať tlačidlom na stredovom panely, až do rýchlosti 80 km/h. Systém v tomto režime upraví reakcie plynového pedálu, zvýši otáčky pri ktorých prevodovka radí a upraví rozdelenie krútiaceho momentu medzi prednú a zadnú nápravu.   

Ďalší zo systémov, ktoré majú zlepiť jazdné vlastnosti je Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus). Na základe uhla a rýchlosti natočenia volantu, pozície plynového pedálu a rýchlosti vozidla pribrzďuje vnútorné zadné koleso a posiela viac krútiaceho momentu na vonkajšie.

Porsche si dáva záležať na jazdných vlastnostiach a tak ponúka aktívny podvozok PASM (Porsche Active Suspension Management), ktorý je v modeli Turbo v štandardnej výbave. Systém nadstavuje tlmiacu silu na základe stavu vozovky a jazdeckého štýlu vodiča. Ten si v tomto prípade môže vybrať z troch nadstavení podvozka: “Comfort", “Sport", alebo “Sport Plus" Za príplatok  je k dispozícii aj, na túto triedu netypický, vzduchový podvozok. Pomocou neho môže vodič meniť svetlú výšku auta v troch stupňoch. Auto klesne o 15 mm, alebo naopak stúpne o 40 mm. Svetlá výška sa tak zvýši na 230 mm. Tú je však možné využiť len do rýchlosti 80 km/h.

Ako sme si už pri Porsche zvykli aj pre Macan je k dispozícii balík Sport Chrono. Ten okrem stopiek na prístrojovke a tlačidla Sport Plus, ktoré ešte priostrí reakcie auta (už v štandarde je režim Sport) zahŕňa ja Launch Control. Pomocou neho vraj dosiahnete 100 km/h o 0,2 s rýchlejšie.

Predošlé články TopSpeed.sk na tému Porsche Macan:

Porsche Macan bude menší Cayenne

a

Menšie Porsche SUV nebude Cajun, ale Macan

Zdroj: Porsche