Toyota pokračuje v záverečnom ladení svojho spaľovacieho agregátu upraveného na priame spaľovanie vodíka. Na internete sa objavilo krátke video, v ktorom je vidieť zvláštnu koncovku výfuku vodíkovej Toyoty a zároveň počuť zvuk jej motora. Treba však poznamenať, že v tomto prípade ide o aplikáciu motora upraveného pre automobilové preteky. Ako však automobilka poznamenáva, práve použitie a dolaďovanie pohonu v automobilových pretekoch je pre konštruktérov výbornou vývojovou základňou pre doladenie systému do sériovej podoby.

"Nie je to taký veľký rozdiel, ako som pôvodne očakával. Správa sa ako úplne normálny motor. Keby som nevedel, že spaľuje vodík, myslel by som si, že ide o klasický benzínový trojvalec,“ povedal po testovacej jazde pretekár Hiroaki Ishiura.  

Vodík áno, či nie?

Otázkou stále zostáva, či sa daná technológia dostane až do sériovej podoby. Toyota verí, že áno, do vodíkových pohonov už investovala veľké finančné prostriedky a dosahuje s nimi veľmi uspokojivé výsledky. Ak sa vodíkový pohon (či už vo forme palivových článkov alebo priameho spaľovania) nakoniec predsa len podarí presadiť, bude mať práve Toyota veľký technický náskok. Uvidíme. Pre upresnenie, v súťažnej vodíkovej Corolle použili konštruktéri prepĺňaný agregát známy z európskej verzie športového modelu GR Yaris (1.6 R3 Turbo).