Nezmyselné? Podľa mňa áno

SUV kupé ponúka stále viac automobiliek. Je to akýsi kríženec SUV a dizajnu elegantného kupé. Aspoň to si myslia automobilky. Aj keď majú tieto autá skosenú strechu, mne kupé vôbec nepripomínajú a navyše majú štyri dvere, pričom všetci vieme, že kupé má len dve. Od príchodu X6, ktoré osobne vnímam ako tvorcu tohto podsegmentu, im neviem vôbec prísť na chuť. Nie je to len samotným dizajnom, ale aj nepraktickosťou. Prečo by som si kupoval SUV a dobrovoľne si vybral verziu so zmenšeným batožinovým priestorom? Už dlhšie mi tak vŕtalo hlavou, prečo ich vlastne ľudia kupujú. Podľa mňa sú totiž nepraktické, predražené a dizajn tiež nie je dvakrát podarený. Auto navyše váži ďaleko cez 2 tony, takže nie je ani športové, aj keď tam výrobcovia natlačia 500 koní. 

Odpoveď pravdepodobne našla automobilová výskumná a konzultačná spoločnosť, Strategic Vision. Tá každý rok zhromažďuje údaje od nových majiteľov áut. Má tak prehľad o tom, prečo sa ľudia rozhodli pre daný automobil, v tomto prípade, pre SUV kupé. 

Automobilky si mädlia ruky

Výskumná vzorka je zložená hlavne z nových majiteľov SUV kupé značky Mercedes-Benz. Spoločnosť Strategic Vision zistila, že ľudia, ktorí si kúpia SUV kupé alebo rovno športové SUV kupé, sú v priemere o 4 - 5 rokov mladší, ako kupca bežných SUV. To znižuje priemerný vek kupujúcich značky, ktorej imidžu to len pomôže. Nebude tak v širšom spektre braná ako značka pre starých ľudí. Rovnako títo ľudia nie sú takí citliví na cenu auta, čo znamená, že automobilky môžu pre SUV kupé zvýšiť cenu a zároveň to neovplyvní ich predaj. V podstate za menej platíte viac. To, je ale odpoveď, prečo automobilky s takou radosťou vyrábajú SUV kupé, nie prečo ich ľudia kupujú. 

Prečo ich ľudia kupujú, je do veľkej miery spojené s egom a ľudskou povahou. Človek, ktorý si kúpi SUV kupé, podľa Strategic Vision dbá viacej na svoj imidž. V aute chce vyzerať dobre a vyčnievať z davu. Tieto autá dokonca vidia ako nejakú interpretáciu samých seba a chcú, aby auto zvýrazňovalo ich úspech.  

Podľa všetkého je tak podsegment SUV kupé len dobrým biznisom pre značky a autá podobného charakteru si kupujú ľudia, ktorí sa radi ukazujú a chcú dokázať, že na to majú. Po prečítaní záveru od Strategic Vision, som sa ešte viac utvrdil v tom, že tieto autá nedávajú zmysel a sú hlavne pre veľké egá. 

Zdroj: motor1.com