BMW radu 4 nemá len iné meno, má aj zásadne iné rozmery ako by sa od BMW 3 coupé dali očakávať. Technicky vychádza z aktuálneho BMW radu 3 (F30), čo potvrdzuje aj typové označenie kupé F32. Rázvor náprav má 2810 mm, čo je až o 50 mm viac ako má aktuálne coupé radu 3 E92. Rozchod predných kolies je väčší o 45 mm, vzadu dokonca až o 80 mm. Karoséria je celkovo širšia o 44 mm, je dlhšie (meria 4 641 mm) a má menšiu svetlú výšku. V kombinácii s typicky krátkymi  prevismi, dlhou prednou kapotou, s priestorom pre posádku posunutým viac dozadu a strechou zníženou oproti predchodcovi o 16 mm má športiak naozaj skvelú siluetu. Pikoškou je napríklad ťažisko, ktoré sa podarilo dostať pod 500 mm od zeme, čo je najnižšie spomedzi konkurentov, teda Audi A5, Mercedes C Coupé a Lexus IS C. Aj vďaka tomu je BMW radu 4 aktuálne jedným z najšportovejších produktov výrobcu.

2013-BMW-rad-4

Takto vyzerá BMW radu 4 v línni Luxury

2013-BMW-rad-4

Spoznajte rozdiely pre líniu Modern na BMW radu 4 Coupé

Napriek tomu, že BMW radu 4 je vôbec prvé auto s týmto menom v histórii značky, výrobca auto uvádza ako 4. generáciu svojich kupé v strednej triede. Aj keď samostatný dizajn pre kupé nie je pre BMW novinkou, rad 4 je aj tvarmi odlíšený ešte viac než kedy predtým. Novým štylistickým prvkom je tvar "žiabrov" pre odvetranie motorového priestoru.

 

2013-BMW-rad-4

Toto je BMW rad 4 vo verzii Sport

2013-BMW-rad-4

Najagresívnejšie jednoznačne vyzerá BMW radu 4 s balíkom M Sport. No nie každému bude táto agresivita vyhovovať.

4 základné línie Sport, Modern a Luxury dopĺňa M Sport

Rovnako ako v prípade aktuálneho radu 3, aj rad 4 prichádza na trh s troma základnými líniami, ktorých odlišnosti sú zrejmé zvonku aj zvnútra. Ako naznačujú mená, Modern prináša svieže farby najmä dovnútra, Luxury je vysadené na trblietky a lesklé doplnky, Sport si ctí tradíciu športovo ladeného zovňajšku a interiéru a adekvátne dizajny diskov kolies. V ponuke je aj ďalší samostatný rad M Sport, ktorý bude práve v kombinácii s kupé určite veľmi obľúbený. Navrhnutý v samostatnom oddelení BMW M prináša prvky špeciálnych modelov M pre bežné verzie. Miesto vodiča je ergonomicky prakticky dokonalé aj vďaka tomu, že stredné ovládače sú znova mierne natočené k volantu. Samostatne tvarované zadné sedadlá vraj prinášajú dostatok miesta pre dvoch dospelých a zároveň skvelým delením v pomere 40/20/40 ponúkajú aktuálne najlepší spôsob zväčšenia kapacity kufra.

BMW radu 4 nie je len rad 3 bez dvoch dverí...

 

Iný dizajn novinky je zrejmý na pohľad. Väčšie rozmery v každom smere, okrem výšky, možno z obrázkov nie je možné vycítiť, no pri osobnom kontakte s autom každému prídu zrejmé. Čo však ostáva skryté sú odlišnosti, ktoré dávajú BMW radu 4 ešte väčšie odlíšenie. Kupé má ešte športovejšie kalibrované riadenie, na ovládanie je ešte presnejšie a agilnejšie. Posvätné rozloženie hmotnosti 50/50 je aj v tomto prípade samozrejmosťou. K tomu sa pridáva aktuálne najmodernejšie konštrukčné riešenie podvozka a riadenie s elektrickým posilňovačom, ktoré potvrdia slogan a definíciu čistej radosti z jazdy.
 

 

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 57 obrázkov

Na začiatok 6 valec a dva 4 valce (435i, 428i a 420d)

 

Nesmierne široká paleta motorov pre každý typ je pre BMW typická už desaťročia. Štart nového typu je spočiatku vždy obmedzený výberom motorov. Chce to však len pár mesiacov a ponuka bude aj 2-3x väčšia. Nedočkaví záujemcovia si môžu aktuálne vybrať z troch motorických verzií. Každý z motorov je klientom známy z množstva iných BMW. Ak sa pýtate, či sú parametre známych motorov pre použitie v športovom kupé upravené na vyššie hodnoty, odpoveď je nie, nie sú. No sklamanie nie je na mieste, lebo každý z motorov patrí k najvýkonnejším vo svojej objemovej triede na svete. Základ teraz tvorí naftový variant 420d - 135 kW (184 k). Benzín zastúpia modely 428i - 180 kW (245 k) a dočasným vrcholom je 435i so šesťvalcom s 225 kW (306 k). Mesiac po spustení ponuku zdvojnásobia. Pribudne 420i - 135 kW (184 k) a dve vznetové šesťvalcové verzie: 430d a 435d. Tie ponúknu najvyšší výkon 190 kW (258 k), respektíve 230 kW (313 k).

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 27 obrázkov

6 st. manuál, alebo 8 st. automat? Sdrive, alebo Xdrive?

 

BMW radu 4 je v ponuke so zadným pohonom, no obe benzínové verzie je už teraz možné získať aj s pohonom Xdrive.. Hnací agregát dopĺňa už známa voľba skvelých prevodoviek, ktoré BMW používa v kompletnom výrobnom programe. V ponuke je teda štandardne 6 stupňový manuál, za príplatok je možné získať skvelý 8 stupňový automat s radením nie len joystickom (nazvať to radiacou pákou je v tomto prípade nepresné a dehonestujúce) je možné doplniť páčkami pod volantom.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 45 obrázkov