Renault Mégane je pre automobilku dôležitým modelom. Od prvej generácie, ktorá prišla do predaja v roku 1995, už z neho predali na celom svete približne 7 miliónov kusov. Aktuálna, štvrtá generácia v priebehu leta dostane miernu modernizáciu a spolu s ňou prichádza aj model so znížením flotilového priemeru emisií CO2, verziou plug-in hybrid.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Ten je, zaiste, najvýraznejšou zmenou. Spaľovací motor má zdvihový objem 1,6 litra, k nemu sa pridáva dvojica elektromotorov. Celkový systémový výkon je 118 kW (160 k), avšak viac, ako výkon, sa automobilka snaží skôr zabezpečiť nižšiu spotrebu paliva.

Akumulátor s kapacitou 9,8 kWh umožní maximálnu rýchlosť na elektriku 135 km/h a v kombinovanom cykle zabezpečí elektrický dojazd 50 km. V mestskom cykle s väčším počtom rekuperácie sa môže dojazd dokonca predĺžiť na 65 km/h.

Inovácie sa týkajú aj bežnej modelovej ponuky Mégane. V interiéri pribudol 9,3-palcový displej multimediálneho systému a veľký 10,2-palcový displej. Do ponuky pribudne aj asistent jazdy na diaľnici v kolóne (zjednodušuje jazdu v dopravnej zápche). Odlišné sú aj nové Pure Vision LED svetlomety s vyrezávaním protiidúcich vozidiel.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Miesto výbavy GT Line bude po novom dostupná výbava R.S. Line, jednotlivé odlišnosti medzi nimi však nebudú príliš výrazné. Mégane R.S. využíva stále 1,8-litrový preplňovaný štvorvalec, avšak po novom s výkonom 221 kW (300 k), ako mala doteraz verzia Trophy. Zvýšený krútiaci moment na 420 Nm s prevodovkou EDC a 400 Nm s manuálnou prevodovkou kopírujú ponuku Trophy.

Najšportovejšia verzia Trophy je určená skôr pre pretekársku trať, s výkonovými parametrami zostáva na rovnakej úrovni, ako základné R.S. Mechanický samosvor Torsen zabezpečí predným kolesám lepšie trakčné schopnosti. Voči bežnej verzii R.S. má tiež tlmiče tuhšie o 25 % a prednú rozperu s väčšou tuhosťou (o 10 %) ako pri verzii R.S. Všetky modernizované verzie by mali byť dostupné od leta 2020. Uvidíme, kedy sa prvé kúsky dostanú aj do novinárskych kruhov. Minimálne na plug-in hybridnú verziu som veľmi zvedavý.

Zdroj foto: Renault