Koncern Volkswagen má zálusk na indický trh. Jeho cieľom je dosiahnuť do roku 2025 päťpercentný tržný podiel. Či sa to skutočne podarí, na to by ste momentálne potrebovali krištáľovú guľu, v každom prípade útok na peňaženky tamojších zákazníkov nebude lacný. Investícia do továrne v Púne a pochopiteľne i nových modelov bude stáť až miliardu eur. Celý projekt nesie názov India 2.0 a zodpovednosť za neho prebrala Škoda.

Súčasťou stratégie je tiež nová verzia modulárnej platformy MQB s dodatkom A0-IN, ktorá bola vyvíjaná priamo v Indii a v tejto chvíli ju už využíva crossover Kushaq. Ďalším modelom je pripravovaná Slavia a práve tej dnes nahliadneme pod sukne.

Veľkosťou medzi Octaviou II a III

Presné technické detaily Škoda zverení až po úspešnej homologizácii novinky, podľa predbežných údajov tu však máme automobil s dĺžkou 4541 mm, šírkou 1752 mm, výškou 1487 mm a rázvorom náprav 2651 milimetrov. Že vám to takto z voleja nič nehovorí. Tak aby ste boli v obraze, Slavia sa svojimi základnými vonkajšími rozmermi najviac podobá Octavii druhej generácie a rázvorom je takmer na úrovni tej tretej.

Známe sú už aj motory. Škoda oznámila, že jej indickú novinku budú poháňať výlučne benzínové agregáty TSI. Menší litrový trojvalec bude naladený na 115 koní a párovaný bude len so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Väčší štvorvalec s objemom 1,5 litra poskytne 150 koní, pri čiastočnej záťaži dokáže vypínať dva prostredné valce a okrem manuálu bude možné za príplatok získať aj sedemstupňový dvojspojkový automat DSG.

Škoda tvrdí, že Slavia ponúkne vysokú úroveň aktívnej i pasívnej bezpečnosti a posádku má v prípade nehody chrániť šesť airbagov. Auto má mať tiež „mnoho asistenčných systémov“, výrobca však explicitne konkrétne nespomína.

Tajomstvom zatiaľ ostáva aj dizajn, kolegovia z ruského serveru Kolesa.ru sa však v spolupráci so svojim grafikom rozhodli detailnejšie preskúmať fotografie maskovaných prototypov a výsledkom je kompletne odhalená Škoda Slavia. Či bude česko-indický model takto skutočne vyzerať, by sme mohli vedieť už koncom tohto roka. Ak sa ale v demaskovaní auta príliš nesekli, musíme uznať, že by sa za takto vyzerajúcu škodovku určite nehanbil ani európsky motorista.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 8 obrázkov