Meno Nissanu v posledných mesiacoch a týždňoch skloňujeme predovšetkým kvôli jeho vážnym finančným problémom a snahe nájsť nového partnera, medzi ktorými sa pre pár dňami prekvapivo objavila aj Toyota. To ale neznamená, že by Renault nad Japoncami zlomil palicu.
Dôkazom toho je aj nová šiesta generácia malého mestského mini s tradičným menom Micra. Aby sme nezabudli, už aj predchodca bol postavený na základoch Renaultu, konkrétne Clia, Nissan však v snahe predávať už len elektromobily tentokrát prepriahol na batériovú „päťku“ E-Tech.
Päťka do morku kostí
V porovnaní s minulým vydaním Micry sa rozmery novinky zásadne nezmenili. Teda Nissan konkrétne čísla zatiaľ nezverejnil, ale rázvor 2540 mm bude určite rovnaký s Renaultom a jeho dĺžka 3922 mm zase nebude zásadne iná v porovnaní s japonskou sestrou. Minulá Micra bola dlhá 3999 mm a medzi nápravami by ste namerali 2525 milimetrov.
Kompaktný elektrický Nissan by mal doraziť na európsky trh koncom tohto roka, a aj keď ceny v tejto chvíli nepoznáme, nemali by byť zásadne iné ako u Renaultu, ktorý predáva 5 od 27 500 do 36 500 eur.
Do 150 koní
Najlacnejšia Micra využije elektromotor s výkonom 122 koní a krútiacim momentom 225 newtonmetrov, s ktorým je spojená menšia z dvoch dostupných batérií. Má kapacitu 40 kilowatthodín a výrobca sľubuje normovaný dojazd 310 kilometrov.
V prípade silnejšej verzie dostanete 150 koní, 245 Nm a 52-kilowatthodinovú batériu, ale musíte okrem nárastu dojazdu na 408 kilometrov počítať aj s pohotovostnou hmotnosťou zvýšenou z 1400 na 1524 kilogramov.
Nissan sa nepochválil dynamikou, ale nová Micra by sa mala vyrovnať Renaultu, takže počítajte so zrýchlením z 0 na 100 km/h za 9,0, respektíve 8,0 sekundy a maximálkou obmedzenou na 150 kilometrov za hodinu.
Výkon rýchlo-nabíjania je v prípade menšej batérie obmedzený na 80 kW, s väčším akumulátorom budete môcť využiť verejné nabíjačky s výkonom 100 kW. Jedno aj druhé vozidlo potom nabijete z 10 na 80 percent v priebehu 30 minút.
Na detaily o výbave je trochu priskoro, ale Nissan tvrdí, že všetky autá budú sériovo vybavené napríklad tepelným čerpadlom a dostanete tiež rozhranie V2L (Vehicle-to-Load), ktoré vám dovolí využiť Micru ako powerbanku.
zdroj: Nissan