Auto už aj pre muža

Pri pohľade na exteriér musí poskočiť srdce asi každému. Auto je skutočne pekné a oproti predchodcovi pôsobí aj mužnejšie a svalnatejšie. Obzvlášť sa mi páči dizajn zadných svetiel. Nezaprie podobnosť s Cliom, ale oproti hatchabacku vám crossover ponúkne okrem vyššieho posedu aj viac možností personalizácie. 11 farieb karosérie je možné kombinovať so 4 farbami strechy, čiže rovnaký Captur len tak nestretnete. Captur, ktorý sme dostali my, je v krásnej červenej Flamme, ktorá je kombinovaná s čiernou strechou Etoile. Auto stojí na 18 palcových diskoch a pneumatikách, ktoré majú našťastie dostatočné hrubú bočnicu (rozmer 215/55 R18), čiže jazdný komfort príliš neutrpel. Auto je celkovo ladené skôr pre horšie cesty a zvládanie nerovností, než na rezanie zákrut.

Úzke zadné svetlá úplne zmenili vnímanie auta. Francúzi ten dizajn jednoducho vedia.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Vo vnútri na seba všetku pozornosť strháva monumentálny 9,3” dotykový displej infotainmentu. Má veľmi dobrú grafiku a vďaka jeho “smartphonovému” tvaru ponúka najlepšie zobrazenie Apple CarPlay vôbec. Nevýhodou je, že občas na niektoré pokyny reaguje pomalšie, hlavne ak sa premiestňujete medzi rôznymi používateľskými rozhraniami. Takisto celoplošné zobrazenie menenia troch jazdných režimov (My Sense, Šport a Eco) mi príde zbytočne rušivé. Pred vodičom nájdeme digitálne budíky s veľmi peknou grafikou. Spracovaním auto nikoho neurazí, škoda iba lacnejšieho plastu na madle dverí a chýbajúceho strešného držadla pre spolujazdca.

Plávajúca stredová konzala je ďalší dizajnový prvok, ktorý interiéru dáva svojský nádych. Všimnite si aj fyzické otočné tlačidlá pre ovládanie klimatizácie, ktoré začínajú patriť k ohrozeným druhom.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

A na záver si ešte povedzme, aký motor sa skrýva pod kapotou. Máme tam vrchol neelektrifikovaných agregátov, benzínovú 1,3 s výkonom 113 kW (155 k). Na výhradne predné kolesá putuje výkon spoločne s krútiacim momentom 270 Nm cez 7 stupňovú dvojspojkovú prevodovku EDC. Tento Captur tak rozhodne nie je žiadny leňoch. Vašu peňaženku takisto úplne nevyčerpá. Testovaná verzia sa začína od 22 600 €, pričom zákazník dostane tradičnú zostavu asistentov (udržiavanie v pruhu, núdzové brzdenie, E Call systém), parkovacie senzory, LED svetlá s adaptívnym prepínaním na diaľkové svetlomety, automatickú klimatizáciu a niekoľko ďalších položiek štandardnej výbavy, ktorá je pomerne bohatá.

Naša verzia disponuje v podstate maximálnou príplatkovou výbavovu, ktorá obsahuje napr. špičkové ozvučenie Bose, strešné okno, adaptívny tempomat, 360 stupňový kamerový pohľad, vyhrievané predné sedadlá, sledovanie mŕtveho uhla, plávajúcu stredovú konzolu a ešte niekoľko menších buď dizajnových, alebo funkčných doplnkov. Dokopy sa tak Renault Captur vyšplhal na 28 330 €. Čo vás na francúzskom fešákovi zaujíma? Dajte nám vedieť v diskusii.