Ochrana dospelých

Malé mestské auto má v porovnaní s inými osobnými vozidlami oveľa kratšie deformačné zóny a na výsledku Ayga X je to poznať. V ochrane dospelých mini Toyota získala 78 percent všetkých bodov, pričom tratila pri čelnom náraze do deformovateľnej bariéry (snímače figuríny imitujúcej vodiča zaznamenali vysoké hodnoty deformácie hrudníka) a ideálne to nedopadlo ani pri bočnom náraze na protiľahlú stranu (senzory tej istej figuríny zaregistrovali pri odhodení ešte vyššie čísla). A do tretice, hrudník, tá istá „bábka“  a čelný náraz do pevnej prekážky – tentoraz „len“ hraničné parametre.

Ochrana detí

Pri čelnom náraze je ochrana detí v Aygu X pomerne slušná, aj za to Toyota nakoniec získala v tejto oblasti 78 percent bodov. Mestský crossover ale prepadol pri ochrane pred bočným nárazom na zadných sedadlách, keď snímače hrudníka figuríny napodobňujúcej svojou stavbou 10-ročné dieťa zaznamenali príliš vysoké hodnoty na to, aby mohol výsledok skočiť v lepšom ako červenom poli. Samozrejme záleží, ako sa k tomu automobilka teraz postaví, máme ale pocit, že v tomto prípade je jediným rozumným riešením len zásah a korekcia pôvodnej konštrukcie.

Ochrana chodcov

Celkovo 74 percent za ochranu chodcov či cyklistov nie je vôbec zlý výsledok, tuhé predné stĺpiky a tiež predná hrana kapoty sú však rizikovým miestom, do ktorého hlavou naraziť nechcete. Prekvapivo dobre vyznieva pre Aygo X zlom medzi kapotou a predným oknom a dostatočne mäkký je tiež predný nárazník. A pretože nezaváhala ani elektronika pri detekcii peších či bicyklistov, Toyota v tomto smere nemá čo naprávať.

Asistenčné systémy

Za asistenčné systémy až 81 percent je pre Aygo X veľmi dobrou vizitkou a predpokladáme, že aj tento výsledok Toyota nakoniec pomohol získať štyri hviezdy. Systémy vo väčšine scenárov bez problémov zaregistrovali rizikové situácie a navyše boli schopné zabrániť nehodám. V tomto má značka pochvalu.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 8 obrázkov

zdroj: Euro NCAP